لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
<-Text3->
عنوان پاسخ بازدید توسط
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نویسنده : پارسین
به عنکبوت‌های بزرگ و پرمو «تارانتولا» گفته می‌شود. در دید رایج مردم، تارانتولا می‌تواند با یک نیش زهردار خود جان انسان را بگیرد، اما این گفته تا چه حد صحت دارد؟ 

به گزارش فرادید به نقل از بی‌بی‌سی ورد، در روانشناسی به ترس شدید و بیمارگونه شخص هراس، هراس‌زدگی و یا فوبیا گفته می‌شود. یکی از رایج‌ترین فوبیاها  در جهان ترس از عنکبوت (Arachnophobia) است. این افراد به محض اینکه عنکبوت را ببیند فرار می‌کنند. ولی آیا عنکبوت ترس دارد؟

به نوعی از عنکبوت‌های پشمالو تارانتولا گفته می‌شود که در فارسی به آن «رتیل» هم گفته می‌شود، البته کمی تفاوت بین آن‌ها وجود دارد. از نظر اکثر مردم تارانتولا (Tarantula) موجودی بزرگ و کشنده بوده و به انسان نیز حمله می‌کنند. حتی گفته می‌شود که یک تارانتولای ماده، تارانتولای نر را پس از جفت‌گیری می‌بلعد. اما واقعیت چیست؟ آن موجودی که ما فکر می‌کنیم تارانتولا است در واقع تارانتولا نیست. بیشتر عنکبوت‌هایی که فکر می‌کنیم تارانتولا هستند کوچک‌اند. آن‌ها به ندرت کشنده بوده و هم نوع خواری پس از جفت‌گیری نیز به ندرت بین آن‌ها وجود دارد.

 

تارانتولا؛ قاتل انسان؟
جالوت پرنده‌خوار

تارانتولا در اصل نسبتا عنکبوتی کوچک و بی‌ضرر است که در جنوب اروپا زندگی می‌کند. تارانتولا در اطراف شهر تارانتو (Taranto) در جنوب ایتالیا زیاد دیده می‌شود و نامش را نیز از همین شهر وام گرفته است. 
 
در قرون گذشته، «تارانتولای لیکوسا» بسیار بدنام بود. محلی‌ها فکر می‌کردند که یک نیش این عنکبوت کافی است تا جان آدم گرفته شود. بنابراین محلی‌ها یک رقص خاص را درآوردند تا به خیالشان جلوی  اثر زهر گرفته شود. نام آن رقص تارانتِلا (Tarantella) بود.

تارانتولا؛ قاتل انسان؟
تارانتولای اصلی

حقیقت ماجرا اما چه بود؟ عنکبوت تارانتولای شهر تارانتو اصلا خطرناک نبود و محلی‌ها دچار اشتباه شده بودند، زیرا تنها برخی از گونه‌های آن نیش زهردار دارند. دیو کلارک مسئول جانوران بی‌مهره‌ی باغ‌وحش لندن می‌گوید: «احتمالا عنکبوت بیوه سیاه (black widow) محلی به آن‌ها حمله کرده بود.
 
این بدنامی بعدها نسبت به عنکبوت‌های گرگی تارانتو (wolf spider) از بین نرفت و حتی زمانی که اروپایی‌ها با چندین عنکبوت بزرگ و پرموی آمریکای جنوبی مواجه شدند، به آن‌ها نیز تارانتولا گفتند. اما این مواردی که ما به آن‌ها تارانتولا می‌گوییم باید عنکبوت پرنده‌خوار یا «ترافوسید» نامیده شود. البته حدود 650 گونه ترافوسید وجود دارد که البته اغلب آن‌ها آن‌قدر کوچک هستند که طول پایش به دو سانتی‌متر هم نمی‌رسد.

تارانتولا؛ قاتل انسان؟
تارانتولای مکزیکی زانو قرمز


خانواده ترافوسیدها به یکی از اعضای خود یعنی جُلیات یا همان جالوت (Goliath) می‌نازد. این عنکبوت اهل منطقه شمالی آمریکای جنوبی است و یک پرنده‌خوار است. بزرگترین نمونه‌ای که تاکنون دیده شده «ترافوسا بلوندی» است که به اندازه یک بشقاب غذاخوری است و طول پاهایش به 28 سانتی‌متر می‌رسد. این نمونه بزرگترین عنکبوتی است که تاکنون دیده شده است.

تارانتولا؛ قاتل انسان؟
جالوت پرنده‌خوار بزرگترین عنکبوت جهان است

در فرهنگ عامه نیز از تارانتولاها به عنوان یک جانوران خشن و مهاجم یاد می‌شود. در صحنه‌ای از فیلم جیمز باند 1962، یک تارانتولا به تصویر کشیده شده که با سرعت از روی بدن شون کانری حرکت می‌کند. اما در واقع تارانتولاها چندان علاقه‌ای به این کار ندارند. کلارک می‌گوید: «اکثر عنکبوت‌ها حرارت بدن ما را حس می‌کنند و به سرعت فرار می‌کنند. عنکبوت‌ها ذاتا مهاجم نیستند. وقتی یک شکارچی به  تارانتولا نزدیک می‌شود، اولین روش دفاعی آن‌ها این است که به سرعت فرار کنند و جایی پنهان شوند. وقتی که گیر می‌افتند از نیش خود به نشانه حمله استفاده می‌کنند، اما همیشه زهر خود را خارج نمی‌کنند. حتی اگر هم زهر خود را خارج کنند به ندرت پیش می‌آید که آن زهر سمی باشد. آن زهر فقط برای مقهور ساختن شکارشان است. معمولا زهر هیج یک کشنده نیست. نیش عنکبوت خیلی تفاوتی با نیش زنبور ندارد.»

تارانتولا؛ قاتل انسان؟
تارانتولای بلوند بیابانی

گفته می‌شود که هم نوع خواری پس از جفت‌گیری به ضرر تارانتولای نر تمام می‌شود. محققان در یکپژوهش نسبتا عجیب نوشتند: «پس از جفت‌گیری، تارانتولای نر دور شد. ناگهان تارانتولای ماده  بر روی او پرید و شش دقیقه بعد تارانتولای نر را همراه خود به داخل سوراخ زیرزمینی کشید. به نظر می‌رسد که او را بلعیده باشد.» 
  
اما این پدیده عجیب تنها یک بار در جریان مطالعه آن‌ها رخ داد. تارانتولاهای نر پس از جفت‌گیری دور می‌شوند و به ندرت چنین اتفاقاتی می‌افتد. کلارک می‌گوید: «خورده شدن نر توسط ماده یک خطر است و خیلی کم اتفاق می‌افتد.» 
 
البته ما وقتی داشتیم تارانتولای ماده را از نزدیک بررسی می‌کردیم یاد حرف کلارک افتادیم. اما کنار دستمان یک خط کش گذاشتیم که اگر فکر بدی به سر تارانتولا زد با همان خط کش حسابش را برسیم!

منبع:فرارو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: عنکبوت ,
تاریخ : پنج شنبه 4 تير 1394
نویسنده : پارسین
هنگامی پارک بان نیویورکی 28 ساله -جنی روییز- به راننده یک تاکسی تذکر داد که در مکانی غیر قانونی پارک کرده،راننده با گستاخی به او پاسخ داد و از جابه جایی خودرو اش امتناع کرد.

"جنی روییز" وقت را تلف نکرد و در کمال ناباوری تاکسی را با زاویه ای 45 درجه بلند کرد تا به راننده ثابت کند نباید به او بی احترامی کند.

راننده تاکسی که در این وضعیت ،درمانده به نظر می رسید با عذرخواهی از او خواست که ماشین را به حالت اولیه برگردانده تا محل را ترک کند. ( منبع : خانواده ایرانی)

پلیس زن

پلیس زن

پلیس زن

پلیس زن

پلیس زن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : پنج شنبه 4 تير 1394
نویسنده : پارسین

مدآنلاین: دوش گرفتن باعث مرطوب شدن پوست، از بین رفتن سلول‌های مرده پوست، رفع عرق و بوی بدن، رفع گردوغبار و کثیفی‌های روی بدن و تمیزی موها می‌شود. این روزها هم که هوا گرم شده است، نیاز به این کار بهداشتی بیشتر احساس می‌شود. اما آیا تا به حال دوش با آب کمی سرد را امتحان کرده‌اید؟ درست است که در فصل زمستان این کار خیلی سخت به نظر می‌رسد، اما دوش آب نیمه سرد و یا ولرم مایل به سرد در فصل گرما بسیار دلچسب به نظر می‌رسد. البته باید بدانید که این کار ساده تاثیر زیادی در سلامتی بدن نیز دارد. یادتان باشد آب کاملا سرد نیز خوب نیست.

در این مطلب شما را با فواید دوش آب ولرم مایل به سرد بیشتر آشنا می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

 

دوش آب سرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن

دوش گرفتن با آب سرد و یا ولرم مقاومت بدن را در برابر ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند سرطان، سرماخوردگی، هموروئید یا واریس بالا می‌برد.

می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه باعث افزایش ترشح لنفوسیت (یک نوع گلبول سفید) می‌شود که در برابر باکتری‌ها بسیار موثر عمل می‌کند.

  دوش آب سرد برای بهبود جریان خون

زمانی که در برابر سرما قرار می‌گیرید، «انقباض عروق» در بدن ایجاد می‌شود، یعنی اینکه سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌هایی که خون را به جریان در می آورند، تنگ شده و مجبور می‌شوند با فشار بیشتری خون را به جریان در بیاورند.

علاوه بر این خون، سریع‌تر به ارگان‌های حیاتی بدن ارسال می‌شود تا آنها را گرم کند. در نتیجه جریان خون افزایش می‌یابد.

 

دوش آب سرد، همیار لاغری

بدن ما حاوی چربی‌های قهوه‌ای است که به مقابله با سرما کمک می‌کنند. این چربی‌های قهوه‌ای در سوزاندن چربی‌های سفید و در نتیجه لاغری نقش دارند.

این سلول‌ها گلوکز را برای تولید انرژی می‌سوزانند. در نتیجه به لاغری نیز کمک می‌کنند. 

 

دوش آب سرد برای مقابله با اینسومنیا یا مرض بی‌خوابی

زمانی که هوا خیلی گرم می‌شود، دوش ولرم مایل به سرد به شما کمک می‌کند تا دمای بدن کاهش پیدا کرده و بتوانید خواب راحت‌تری را تجربه کنید.

دوش آب ولرم مایل به سرد باعث افزایش ترشح آندورفین می‌شود که یک مسکن طبیعی است و باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود

 

دوش آب سرد برای تنظیم دمای بدن

اگر زیاد عرق می‌کنید و یا دست و پای‌تان همیشه سرد است، می‌توانید دوش آب ولرم مایل به سرد را امتحان کنید. این کار باعث تنظیم دمای بدن شما می‌شود.

 

دوش آب سرد برای مقابله با افسردگی

آب سرد باعث تحریک بخشی از مغز می‌شود که منبع اصلی نورآدرنالین محسوب می‌شود. این هورمون به طور طبیعی خاصیت ضدافسردگی دارد.

از طرفی گیرنده‌های حساس به سرما در سطح پوست بیشتر از گیرنده‌های حساس به گرما است.

علاوه بر این محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دو تا سه دقیقه قرار گرفتن زیر دوش آب با دمای بیست درجه باعث افزایش قدرت مغز می‌شود.

آب سرد مانند ورزش باعث آزاد شدن میزان زیادی آندورفین در مغز می‌شود که به هورمون خوشبختی معروف است. 

بنابراین به نظر می‌رسد که گرفتن دوش آب سرد به استرس زدایی و رسیدن به آرامش کمک می‌کند.

 

دوش آب سرد برای افزایش سوخت و ساز بدن

دوش آب سرد علاوه بر افزایش سطح چربی‌های قهوه‌ای، فشار خون و دمای بدن می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز یا همان متابولیسم بدن شود.

به این ترتیب نیز تمام فرآیندهای بدن مانند رشد، احیای عضلانی و سلولی، هضم غذا و غیره با راحتی و سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

دوش آب سرد زیبای‌تان می‌کند

آب سرد باعث انقباض رگ‌های خونی می‌شود. این کار نیز پف کردگی و گودی زیر چشم‌ها را کاهش می‌دهد.

خانم‌ها توجه داشته باشند که گرفتن آب سرد روی سینه‌ها باعث پیشگیری از افتادگی آنها می‌شود.

علاوه بر این، آب سرد همچنین باعث بستن کورتیکول موها و درخشندگی آنها می‌شود. در نتیجه موها قوی‌تر شده و از ریزش آنها نیز جلوگیری می‌شود.

 

دوش آب سرد برای تنفس بهتر

زمانی که آب سرد به بدن می‌خورد ناخودآگاه نفس‌های عمیق می‌کشیم. در واقع بدن با تامین میزان اکسیژن مورد نیاز برای تنفس و گرم شدن در برابر استرس ناشی از این شوک، واکنش نشان می‌دهد.

در نتیجه ریه‌ها درست همانند زمانی که ورزش می‌کنید، باز می‌شوند تا هوای بیشتری دریافت کنند. این کار نیز باعث تقویت بدن و شادابی آن در طول روز می‌شود.

 

دوش آب سرد باعث افزایش ترشح هورمون‌ها می‌شود

آب سرد باعث تحریک غدد بدن می‌شود و بویژه برای افزایش باروری مردها موثر است. به خاطر اینکه سرما باعث افزایش میزان اسپرماتوزوئیدها می‌شود.

 

دوش آب سرد، مسکنی طبیعی

 

آب سرد باعث افزایش ترشح آندورفین می‌شود که یک مسکن طبیعی است و باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود.

 

دوش آب سرد برای حفاظت از محیط زیست

 

دوش آب سرد به نفع محیط زیست است. به خاطر اینکه برای یک حمام گرم و طولانی مدت لازم است که حدود 110 لیتر آب مصرف کنید. در حالی که برای یک دوش آب سرد نصف این میزان آب را مصرف خواهید کرد. 

علاوه بر این زمانی که آب ولرم یا سرد باشد، خیلی زود حمام را ترک کرده و انرژی زیادی برای گرم کردن آب حمام، به هدر نمی‌رود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اب سرد - دوش اب سرد- اب ,
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1394
نویسنده : پارسین

مثلث برمودا و اتفاقات عجیب پیرامون آن همواره ذهن مردم و حتی دانشمندان را درگیر خود کرده است. اما در این مقاله با مکان‌های دیگری آشنا می‌شوید که دست کمی از مثلث برمودا ندارند.

همه در مورد مثلث برمودا و اتفاقات عجیبی که در آن به وقوع پیوسته، شنیده‌اند.‌ نظریه‌ها در مورد این ناحیه گاه بسیار ساده و گاه بسیار مضحک است. خواه آن را ناحیه‌ای برای سفر در زمان یا آدم‌ربایی "موجودات فضایی‌" بدانید، یا یک تخیل زاده‌ی ذهن برخی افراد ساده لوح، اتفاقات عجیبی که در برمودا به وقوع پیوسته‌اند، غیر‌قابل انکار هستند. با همه‌ی این‌ها برمودا تنها ناحیه‌ای نیست که در آن اتفاقات عجیب رخ داده است. با ما همراه باشید تا 10 ناحیه‌ی دیگر زمین را که به اندازه‌ی مثلث برمودا رازآلود هستند، بشناسید.

مثلث برمودا که به نام مثلث شیطان هم شناخته می‌شود، حدود منطقه‌ای در ناحیه‌ی غربی اقیانوس اطلس شمالی است که گفته می‌شود، بیش از ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده یا از بین رفته‌اند. البته مثلث برمودا دقیقاً شبیه مثلث نیست. بر پایه‌ی نیروی دریایی ایالات متحده‌ی آمریکا چنین مثلثی وجود ندارد و نام آن در انجمن نام‌های جغرافیایی ایالات متحده شناخته شده نیست. در فرهنگ عامه برخی ناپدید شدن‌ها به فراهنجار یا فعالیت‌های زیست فرازمینی در این ناحیه نسبت داده شده است. در این مطلب به ۱۰ منطقه‌ی عجیب دیگر می‌پردازیم که اتفاقاتی عجیب و رمز آلود در آنها به وقوع پیوسته است.

10) کوه خرافات

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

کوه خرافات در شرق فونیکس در ایالت آریزونای آمریکا، واقع شده است. بنابر گفته‌های ساکنین قدیمی منطقه، حدود سال 1800 میلادی، ژاکوب والتز معدنی بزرگ از طلا در این ناحیه یافته بود، که از زمان مرگ وی به نام "معدن گمشده‌ی مرد آلمانی" شناخته می‌شود. او محل این معدن را تا زمان مرگش به کسی نگفته است؛ اما در زمان مرگش گویا این راز را منتقل کرده است ( هرچند عده‌ای معتقدند او این راز را با خود به گور برده است). در هر صورت، با وجود کاوش‌های فراوانی که انجام شده، این معدن تا به حال یافت نشده است. عده‌ای معتقدند روح افرادی که در جست‌و‌جوی این معدن جان خود را از دست داده‌اند، در این کوه سرگردان هستند.

حتی ساکنان بومی این منطقه، معتقدند افرادی به نام "Tuar Tums" (به معنای آدم‌های کوچک) از این معدن مراقبت می‌کنند و در غارها و تونل‌هایی در زیر کوه زندگی ‌می‌کنند. یکی از قبیله‌های سرخ‌ پوست آمریکا اعتقاد دارند که این کوه، دروازه‌ی ورود به جهنم است.

9) آتلانتیک جنوبی نامتعارف

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

ظاهرا مشابه مثلث برمودا، مثلثی در فضا وجود دارد. این ناحیه با نام " آتلانتیک جنوبی نامتعارف" شناخته ‌می‌شود. در این ناحیه، نواری از تابش‌ها به نام کمربند درونی ون آلن، کمترین فاصله را از سطح زمین دارند.

مرکز این ناحیه در نزدیکی سواحل برزیل قرار دارد و گفته می‌شود مسبب بسیاری از اتفاقاتی است که بر سر فضاپیماها آمده است. مشکلاتی از جمله اختلال در سیستم کنترل فضاپیماها و حتی در برخی موارد انهدام آن‌ها، همگی جز موارد شایع در این ناحیه است. تلسکوپ فضایی هابل زمانی که از این ناحیه می‌گذرد، به طور کامل خاموش می‌شود تا دچار مشکل نشود. همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی در زمان گذر از این ناحیه ( که 5 بار در روز اتفاق می‌افتد)، برنامه‌های خود برای پیاده‌روی فضایی را لغو می‌کند. مشکلات در جنبه‌ی فنی خلاصه نمی‌شوند، چرا که برخی از فضانوردان ادعا می‌کنند، در این ناحیه اشیای ستاره‌ مانند در حال حرکت نیز مشاهده کرده‌اند.

تاکنون علل این مشکلات به طور کامل مشخص نشده‌اند، هر چند دانشمندان معتقدند تجمع تابش‌ها در این ناحیه، مسبب این وقایع است، ولی هیچ‌گونه نظری در مورد اینکه این اتفاقات چگونه به وقوع می‌پیوندند، ندارند.

8) دریاچه‌ی آنجیکنی

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

این دریاچه تاکنون جان بسیاری از افراد را گرفته است. حتی دریاچه‌ی آنجیکنی یک روستا با تمام اهالیش را یکجا بلعیده است! همه چیز در نوامبر 1930 میلادی اتفاق افتاد، زمانی که ماهیگیری به نام جرج لابل تصمیم گرفت برای پهلو گرفتن قایق خود، از بندر روستای نوئیت استفاده کند. او با این نواحی آشنایی کامل داشت اما در کمال تعجب اثری از 30 تا 2000 ساکن این روستا (بسته به اینکه کدام یک از منابع را در زمینه‌ی جمعیت این روستا معتبر بدانید) نیافت. همه چیز از جمله غذاها و لوازم شکار جا مانده بود اما اثری از هیچ موجود زنده‌ای نبود.

لابل سریعا تلگرافی به پلیس کانادا زد و جستجو برای یافتن ساکنان این روستا آغاز شد. در حین جستجو صحنه‌ای عجیب مشاهده شد؛ حداقل یکی از قبرها کنده شده و جسدی که درون آن قرار داشت، به سرقت رفته بود. این عمل به طرز واضحی کار حیوانات وحشی نبود. بعلاوه اجساد هفت سگ در 90 متری روستا پیدا شدند که همگی از گرسنگی تلف شده بودند، این در حالی بود که انواع تغذیه به راحتی در روستای خالی از سکنه، در دسترس قرار داشت. بعضی از افراد ادعا می‌کنند در حین ناپدید شدن ساکنان روستا، نوری عظیم بر فراز دریاچه مشاهده کرده‌اند.

در واقع چه اتفاقی افتاده است؟ در این مورد ادعاهای زیادی وجود دارد، از موجودات فضایی گرفته تا ارواح و حتی خون‌آشام‌ها را در این زمینه دخیل دانسته‌اند. پلیس کانادا هم دلیلی برای این حادثه اعلام نکرد و نمی‌توان از چیزی مطمئن بود جز یک مورد، آن هم این که اتفاق قطعا کار خون‌آشام‌ها نیست، چون همگی می‌دانیم چنین موجوداتی وجود ندارند.

7) دریای شیطان

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

دریای شیطان (یا مثلث اژدها، بستگی به انتخاب شما دارد که کدام نام را ترسناک‌تر بدانید) در اقیانوس آرام واقع شده و حوادثی که تاکنون به خود دیده، به اندازه‌ی مثلث برمودا، عجیب است. این ناحیه در ساحل ژاپن قرار گرفته و انواع پدیده‌های اسرارآمیز همچون میدان مغناطیسی نامتعارف، دیده شدن اشیا و تابش‌های عجیب و ناپدید شدن‌های بی‌دلیل، در آن دیده شده‌اند. این ناحیه توسط مقامات مسئول به عنوان ناحیه‌ی خطرناک برای ماهیگیری معرفی شده است.

سال 1952 دولت ژاپن برای پرده برداشتن از اسرار این ناحیه، زیردریایی به نام کائی‌مارو شماره 5 را به دریای شیطان فرستاد. متاسفانه کائی‌مارو شماره 5 و 31 خدمه‌ی آن دیگر رنگ ساحل را به خود ندیدند و همگی ناپدید شدند. داستانی دیگر در مورد کوبلایی خان است که در زمان‌های قدیم سعی در تجاوز به خاک ژاپن از طریق دریای شیطان را داشته است. او 40 هزار سرباز جنگی خود را در این دریا از دست داد.

نظریه‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد. بسیاری وجود موجودات فضایی، دروازه‌ای به دنیای موازی و حتی تونلی به سمت دریای آتلانتیس، را از دلایل ناپدید شدن افراد و اتفاقات عجیب این ناحیه می‌دانند. اما بعضی عقیده دارند که عامل این حوادث طوفانی بودن بیش از حد این منطقه است. هر چه که باشد ما پیشنهاد می‌کنیم از این اقیانوس دوری کنید!

6) مزرعه‌ی بیگِلو

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

مزرعه‌ی بیگِلو با مساحت 480 متر مربعی در شمال‌غربی یوتا در آمریکا قرار دارد و موارد بسیاری از دیده شدن اشیای پرنده‌ی نامشخص در آن ناحیه، گزارش شده است. علاوه بر آن قطع عضو حیوانات و حوادث عجیب دیگری نیز در این مزرعه، مشاهده شده‌اند. با اینکه عمده‌ی این حوادث در حوالی سال 1950 میلادی رخ داده‌اند اما بدترین آن‌ها بر سر دو مزرعه‌دار به نام‌های گووِن و تِری شرمن زمانی که این مزرعه را در سال 994 خریداری کردند، آمده است.

در اولین روزی که شرمن‌ها به این مزرعه نقل مکان کردند، گرگ بزرگی در میان علف‌ها دیدند. آن‌ها گرگ را به عنوان حیوانی خانگی پرورش می‌دادند چرا که به نظر اهلی می‌آمد. گرگ با شرمن‌ها خوب بود و به آرامی با آن‌ها برخورد می‌کرد تا اینکه روزی گرگ عظیم‌الجثه سعی کرد گوساله‌ای را در حالی که در بین حصار چوبی قرار داشت، بکشد. وقتی تِری سعی کرد با تفنگ معمولی خود گرگ را از پای درآورد، در کمال تعجب گلوله‌ها بر روی آن اثری نداشتند، وقتی او شات‌گان خود را بیرون کشید، گرگ پا به فرار گذاشت، با اینکه گرگ فرار کرد اما حتی گلوله‌های شات‌گان نیز بر روی آن اثری نکردند. شرمن‌ها سعی کردند تا ردپای گرگ را دنبال کنند اما ردپای آن از جایی به بعد، طوری که گویا گرگ ناپدید شده باشد، محو شده بودند.

اما این پایان ماجرا نبود و شرمن‌ها اجسام کروی پرنده‌ی مرموز (که گویا یکی از سگ‌های آن‌ها را نیز کشته بود)، پدیده‌های عجیب، قطع عضو حیوانات به طرز ترسناک و بسیاری اتفاقات دیگر را شاهد بودند. این اتفاقات به قدری آزاردهنده بود که شرمن‌ها در سال 1996، مزرعه را به رابرت بیگِلو فروختند. بیگِلو دانشمندی بود که هدفش از این خرید، تحقیق در مورد اتفاقات عجیب این مزرعه بود.

5) نقطه‌ی خوشایند

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

نقطه‌ی خوشایند در ابتدا به نظر نامی مناسب برای این ناحیه بود، اما در طی سال‌ها و اتفاقات عجیب و رمزآلودی که در آن به وقوع پیوست، این اسم به نظر نامی طعنه‌آمیز می‌آید. معروف‌ترین این اتفاقات به موجودی با نام Mothman برمی‌گردد، که ساکنین ویرجینیای غربی را از نوامبر 1996 تا دسامبر 1997 مورد شکنجه قرار داد. بیش از 100 نفر از ساکنین نقطه‌ی خوشایند این موجود را با چشمان خود دیده‌اند. مردی 2 متر و 10 سانتی متری با سینه‌ای عریض و چشمان قرمز و بال‌هایی به طول 3 متر که در پشت وی جمع می‌شدند.

Mothman که براساس آن فیلمی ساخته و کتابی نوشته شده است و حتی مجسمه‌ی آن در نقطه‌ی ناخوشایند به چشم می‌خورد، می‌تواند توجیه‌های زیادی داشته باشد. عده‌ای آن را موجودی جهش‌یافته می‌دانند و عده‌ای دیگر معتقدند اهالی نقطه‌ی خوشایند، بدلیل ترس زیادی که از وال‌ها و حیوانات بزرگ آن ناحیه داشتند، از آن‌ها موجودی عجیب و غریب در ذهن خود ساخته اند تا جایی که ذهن آن‌ها بر دیدشان تاثیر گذاشته و باعث شده خیال کنند چنین موجودی دیده‌اند. هر چه که باشد، بعد از فروریختن پل سیلور در 15 دسامبر 1967 میلادی، که باعث مرگ 46 انسان شد، گزارش‌های دیده شدن این موجود نیز متوقف شدند. این اتفاق باعث شد که عده ای این دو حادثه را مرتبط به هم بدانند.

علاوه بر Mothman، حوادث ماورالطبیعه‌ی فراوانی در این ناحیه به وقوع پیوستند. از جمله اشیای پرنده‌ی مرموز و افرادی به نام "مردان سیاه پوش" که می‌توانستند صرفا با حرف زدن و نگاهشان افراد را بی‌حس کنند! هدف این "مردان" جمع‌آوری اطلاعات در مورد حوادثی ماورالطبیعه بوده است.

4) مثلث میشیگان

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

مثلث میشیگان، مثلی جغرافیایی واقع در دریاچه‌ی میشیگان است. این ناحیه نیز شاهد حوادث رمزآلود زیادی بوده است که مهم‌ترین آن ها عبارتند از:

کاپیتان دونر: در 28 آوریل 1937، کاپیتان جرج دونر در حال حرکت از بندر ایری در پنسیلوانیا به سمت ویسکونسین در واشنگتن بود و مجبور بود تا از این مثلث عبور کند. کاپیتان در میان راه برای استراحت به کابین می‌رود و از کمک‌کاپیتان می‌خواهد تا کشتی را کنترل کند و زمانی که به مقصد نزدیک شدند او را از خواب بیدار کند. بعد از سه ساعت زمانی که کمک‌کاپیتان برای بیدار کردن دونر، به کابین رفت وی را پیدا نکرد. جستجوهای زیاد در عرشه نیز بی‌نتیجه بودند و اثری از کاپیتان دونر دیده نشد.

پرواز 2501: در ژوئن 1950، پرواز 2501 خطوط هوایی شمال‌غرب، در حال پرواز از نیویورک به مینیاپلیس توسط کاپیتان باتجربه، رابرت لیند به همراه 58 مسافر بود. بدلیل آب‌ و هوای بد، کاپیتان مجبور به تغییر مسیر و پرواز بر فراز دریاچه‌ی میشیگان شد. حوالی نیمه‌شب کاپیتان لیند بدون اعلام دلیلی مشخص خواستار کم کردن ارتفاع از 35 هزار به 25 هزار پا شد، که این درخواست رد شد و این آخرین ارتباط با پرواز 2501 بود.

با اینکه منابع مختلف اخبار متفاوتی از پیدا شدن بازمانده‌ی این هواپیما می‌دهند (از پیدا شدن قطعه‌ای کوچک تا اینکه اصلا بازمانده‌ا‌ی از هواپیما یافت نشده است)، آنچه که مسلم است هواپیما به دریا سقوط کرده است. نکته‌ی عجیب این است که هواپیما در سلامت کامل و در دستان مطمئن کاپیان لیند بوده است، اما عجیب‌تر اینکه با وجود جستجوهای سالانه، تاکنون هیچ‌یک از اجساد مسافران یا کاپیتان هواپیما یافت نشده‌اند.

3) دره‌ی سن‌لوئیس

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

دره‌ی سن‌لوئیس، در جنوب کولورادو، ناحیه‌ای با حوادث ماورالطبیعه‌ی فراوان است. چندین مورد اشیای پرنده‌ی مرموز، صدها گزارش قطع عضو حیوانات مهم‌ترین آن‌ها هستند. دیدن اشیا پرنده در این ناحیه به قدری عادی شده است که فردی به نام جودی ماسولاین محلی برای رصد آن‌ها ساخته است و از سال 2000 میلادی تا به امروز بیش از 50 مورد از آن‌ها را مشاهده کرده است. برخی از این اشیای پرنده را چندین فرد به طور همزمان مشاهده کرده‌اند.

برای کسانی که به اجسام پرنده شک دارند، باید گفت که موارد متعدد قطع عضو حیوانات گزارش شده‌اند که توجیهی ندارند. این حوادث از سال 1967 با اسبی به نام اسنیپی شروع شد. اسنیپی روزی در حالی که مغزش از سرش خارج شده و تک تک استخوان‌هایش تمیز شده بودند، یافت شد. بعد از اسنیپی صدها و شاید هزاران مورد دیگر از حیوانات قطع عضو شده، پیدا شدند که همگی در موارد متعددی شبیه هم بودند. اول اینکه هیچ‌گونه اثری از خون دیده نشد و دوم، بریدگی‌ها همگی دقیق و تمیز بودند و نمی‌توانستند کار شکارچیان طبیعی باشند و در نهایت اینکه همه‌ی این اتفاقات یک شبه و در حالی که حیوانات در سلامت کامل بودند، به وقوع پیوسته‌اند.

تحقیقات که تا به امروز نیز ادامه دارد، به نتیجه‌ای منجر نشده‌اند. برخی مزرعه‌داران از دیدن نوری عجیب در آسمان شب قبل از پیدا کردن جسد یک کرکس، خبر دادند که باعث شد عده‌ای به این نتیجه برسند که در این حوادث، موجودات غیرزمینی، دستی دارند. هر چند به نظر معقول نیست که موجودات فضایی در این حد به حیوانات توجه کنند.

2) مثلث بنینگتون

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

باز هم مثلثی دیگر! این یکی در جنوب‌غربی ورمونت قرار دارد. 5 اتفاق بین سال‌های 1945 تا 1950 میلادی، که ارتباطی به جز یکسان بودن محل وقوع ندارند، این مثلث را به مثلثی اسرارآمیز تبدیل کرده‌اند. این حوادث عبارتند از:

میدی ریوِرز 75 ساله، در 12 نوامبر 1945 در حال رهبری گروهی از شکارچیان بود. در مسیر بازگشت، او مقداری جلوتر از گروه خود حرکت کرد و دیگر اثری از وی دیده نشد. چند عدد پوکه‌ی تفنگ در مسیر یافت شدند، اما تحقیقات به نتیجه‌ای نرسیدند.

پائولا وِلدن 18 ساله، دانشجوی کالج بنینگتون بود که در 1 دسامبر 1946، برای اسکی رفت و دیگر به خانه بازنگشت.

دقیقا سه سال بعد، در دسامبر 1949 نظامی بازنشته، جیمز تتفورد سوار اتوبوس شد تا بعد از دیدار با والدین خود به سمت خانه برگردد. شاهدان وی را قبل از ایستگاه مقصد در اتوبوس دیده بودند اما زمانی که اتوبوس به ایستگاه مقصد وی رسید، اثری از او نبود اما چمدان جیمز همچنان داخل اتوبوس قرار داشت.

پاول جپسون 8 ساله، در حالی که مادرش به خوک‌ها غذا می‌داد، ناپدید شد و گروه‌های جست‌و‌جو علی‌رغم کت قرمز و مشخصی که بر تن پاول بود، هیچ اثری از وی نیافتند.

دیگر اتفاق، ناپید شدن فردی به نام فریدا لِنگر بود. او که به همراه نزدیکان خود، در حال اسکی بود، درون جریانی از آب افتاد و برای عوض کردن لباس خود، محل را ترک کرد. اگر تا اینجا خوب مطالعه کرده باشید، حتما خواهید گفت که فریدا ناپید شد و دیگر اثری از وی دیده نشد. اما این به طور کامل درست نیست، چرا که جسد وی یافت شد اما بعد از 6 ماه و دقیقا در مکانی که قبلا با دقت تمام جستجو شده بود. او تنها موردی بود که جسدش یافت شد اما به قدری له شده بود که دلیل مرگ وی مشخص نشد.

نظریه‌های فراوانی برای این اتفاقات وجود دارند. موجودات فضایی، قاتل زنجیره‌ای و یا حتی غول پا بزرگ از نظریه‌های مطرح شده هستند. دلیل را دقیقا نمی‌دانیم اما این را می‌دانیم که بهتر است از مثلث‌ها نیز دوری کنید!

1) مثلث بریج‌واتِر

 

۱۰ نقطه‌ از کره زمین که به اندازه‌ مثلث برمودا اسرارآمیز هستند

 

از مثلث‌ها دوری کنید! خصوصا این مثلث. مثلث بریج‌واتِر منطقه‌ای به مساحت 322 کیلومتر مربع در جنوب ماساچوست در بوستون است که مانند ویترینی از حوادث ماورالطبیعه عمل می‌کند.

در بین موارد دیگر، چندین مورد حیوانات عجیب و غریب در این ناحیه دیده شده‌اند. از سال 1970 میلادی، گزارش‌هایی مبنی بر دیده شدن موجودی پر مو، مانند میمون که جثه‌ای عظیم داشته، دریافت شده‌اند. همچنین پرندگانی بزرگ که در حال نبرد با یکدیگر در پرواز بودند نیز دیده شده‌اند. در سال 1976 مردی گزارش داد که سگی عظیم با چشمان قرمز دیده است که دو اسب او را کشته است.

علاوه بر آن‌ها، موارد متعدد قطع عضو حیوانات نیز مشاهده شده‌اند که عده‌ای شیطان‌پرستان را مسئول این اتفاق می‌دانند اما تا به حال هیچ گروهی مسئولیت این حوادث را بر عهده نگرفته‌ است.

اگر این موارد کافی نیست باید گفت که چندین مورد اشیا پرنده‌ی مرموز نیز در این منطقه مشاهده شده‌اند که اولین آن به سال 1760 برمی‌گردد. در مورد عجیب دیگر، در شب هالووین سال 1908 میلادی، دو فرد که از این ناحیه عبور می‌کردند در آسمان نور بزرگی مانند فانوس دریایی مشاهده کردند که بعد از حدود 40 دقیقه ناپدید شد.

منبع: زومیت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 18 اسفند 1393
نویسنده : پارسین

استئوپروز به معنی استخوان های خلل و فرج دار است که باعث ضعیف و شکننده شدن استخوان ها می گردد، تا حدی که یک فشارکوچک مثل خم شدن یا سرفه کردن می تواند به شکستگی منجرشود. دربیشتر موارد، سطوح پایین کلسیم و دیگر مواد معدنی موجود در استخوان ها باعث ضعیف شدن آن ها می گردد.

یکی از عوارض عمومی استئوپروز شکستگی است که بیشتر درستون فقرات، لگن و کمر رخ می دهد. اگرچه بیشتر به عنوان یک بیماری در خانم ها درنظر گرفته شده است، اما می تواند مردان را نیز درگیر کند و صرف نظر از آن هایی که مبتلا به استئوپروز هستند، بسیاری از مردم چگالی استخوانی پایینی دارند که آن ها نیز در معرض خطر استئوپروز هستند.

باید بدانید که هیچ گاه برای پیشگیری یا کنترل استئوپروز خیلی دیر و یا خیلی زود نیست. شما می توانید برای داشتن استخوانهایی محکم و سالم در طول زندگی، اقداماتی به عمل آورید.

نشانه ها

معمولا شما در مراحل اولیه آسیب های استخوانی، درد یا علامت دیگری نخواهید داشت. اما هنگامی که استخوان ها در اثر استئوپروز ضعیف می شوند، ممکن است علائمی شامل موارد زیر بروز کند:
 
- درد پشت؛ به علت شکستگی یا فروریختگی مهره ها که می تواند بسیار شدید باشد.
- کوتاهی قد به مرور زمان
- خمیدگی یا قوز
- شکستگی مهره ها، کمر، لگن یا دیگراستخوان ها

علت


دانشمندان هنوز نمی دانند که حقیقتا علت بروز استئوپروز و یا پوکی استخوان چیست، اما آن چه مشخص است آن است که در این حالت فرآیند نرمال بازساخت استخوان از بین می رود و یا کند می گردد.

استخوان های شما به طور پیوسته در حال تغییر هستند، بافت استخوانی نو ساخته شده و بافت های قدیمی فرو می ریزند (باز جذب)، این فرآیند بازساخت نامیده می شود. زمانی که شما جوان هستید سرعت ساخت استخوان از تجزیه آن بیشتر است لذا تراکم استخوانی افزایش می یابد. حدود سن 30 سالگی شما به بیشترین تراکم استخوانی خود می رسید. بعد از آن، بازساخت استخوانی ادامه خواهد داشت اما سرعت از دست دادن کمی بیشتر از ساخت آن است.

احتمال بروز استئوپروز وابسته به این است که شما در دوره اوج تراکم استخوان، سنین 20 تا 30 سالگی، چه مقدار توده استخوانی به دست آورده و بعد از آن با چه سرعتی از دست بدهید. هر چه ذخیره تراکم استخوانی شما بالاتر باشد، در واقع ذخیره بیشتری داشته و احتمال بروز استئوپروز کمتر خواهد بود.

استحکام استخوان ها به سایز و چگالی آن ها بستگی دارد، بخشی از چگالی استخوانی وابسته به میزان کلسیم، فسفر و مقدار دیگر مواد معدنی در استخوان ها است. زمانی که مقدار مواد معدنی در استخوان ها کمتر از حد طبیعی باشد، آن ها استحکام کمتری دارند و در نهایت ساختار محافظتی داخلی خود را از دست خواهند داد.

موارد دیگری مانند سطح هورمون هانیز بر چگالی استخوانی اثر گذار هستند. متاسفانه در زنان زمانی که میزان استرو‍ژندر یائسگی کاهش می یابد، تجزیه بافت استخوانی بیشتر می شود. در مردان نیز سطوح پایین تستوسترون و هورمون های جنسی می تواند باعث از دست دهی بافت استخوان گردد.

عوامل خطر


برخی ازعواملی که احتمال بروز استئوپروز را افزایش می دهند قابل تغییر اما برخی دیگر غیر قابل تغییر هستند.

عوامل خطری که می توانید آن ها را تغییردهید:


- دریافت پایین کلسیم: کمبود همیشگی کلسیم یک نقش اصلی در پیشرفت استئوپروز دارد. دریافت پایین کلسیم در کاهش چگالی استخوان، در از دست دادن زودرس بافت استخوانی و افزایش خطر شکستگی نقش دارد.

- مصرف تنباکو: نقش اصلی تنباکو در استئوپروز به طور واضح روشن نیست، اما محققین مطمئن هستند که مصرف تنباکو با ضعیف شدن استخوان ها ارتباط دارد.

- اختلالات غذا خوردن: زنان و مردان دچار بی اشتهایی عصبی یا بولیمیا در معرض خطر چگالی استخوانی پایین می باشند.

- زندگی بی تحرک: افرادی که زمان زیادی را بدون تحرک و نشسته می گذرانند نسبت به افرادی که تحرک بیشتری دارند، بیشتر در معرض خطر استئوپروز می باشند. هر نوع فعالیت ورزشی تحمل وزن برای استخوان ها مفید است، به ویژه به نظر می رسد که پیاده روی، دویدن، پریدن، نرمش های بدنی و کار با وزنه برای ساختن استخوان های سالم مفید هستند.

- مصرف الکل: مصرف الکل خطر بروز استئوپروز را افزایش می دهد، زیرا الکل میتواند در توانایی بدن برای جذب کلسیم تداخل کند.

- مصرف فراوان قهوه و چای: کافئین موجود در این مواد غذایی در جذب کلسیم اختلال ایجادمی کند.

- مصرف غذاهای حاوی نمک فراوان.

- مصرف فراوان نوشابه های گازدار

- مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی: مصرف طولانی مدت داروهای کورتیکواستروئیدی مثل پردنیزون، کورتیزون، پردنیزولون و دگزامتازون به استخوان ها آسیب می رسانند. این داروها از درمان های متداول بیماری های مزمنی مثل آسم، آرتریت روماتوئید و لوپوس هستند و ممکن است شما نتوانید مصرف آن ها را برای کاهش خطر استئوپروز قطع کنید. چنان چه مجبور هستید برای دوره طولانی از استروئید ها استفاده کنید، پزشک شما باید چگالی استخوانی تان را چک کرده و داروهای دیگری برای جلوگیری از زیان استخوان توصیه کند.

- مصرف طولانی مدت داروهای مهار کننده آروماتاز برای درمان سرطان پستان، داروهای ضد افسردگی که مهارکننده های انتخابی سروتونین (SSRIs) نامیده می شوند، داروی درمان سرطان مانند متوترکسات، برخی داروهای ضد حمله عصبی، داروهای بلوکه کننده اسید که مهارکننده های پمپ پروتون نامیده می شوند و داروهای ضد اسید معده حاوی آلومینیوم همگی با افزایش خطر استئوپروز در ارتباط هستند.

فاکتورهای خطری که نمی توانید تغییردهید:

جنسیت زن: شکستگی های ناشی از استئوپروز در زنان 2 برابر مردان می باشد.

افزایش سن: با افزایش سن خطر ابتلا به استئوپروز افزایش مییابد.

نژاد: نژاد آسیایی یا سفیدپوستان در معرض خطر بالای استئوپروز می باشند.

سابقه خانوادگی: چنان چه والدین یا خواهر و برادری مبتلا به استئوپروزدارید باید بدانید که شما در معرض خطر می باشید، به ویژه اگر سابقه خانوادگی شکستگی نیز داشته باشید.

سایز اسکلت: زنان و مردان لاغر(با نمایه توده بدنی 19 و کمتر) یا اسکلت بدنی کوچک در معرض خطر هستند، زیرا احتمالا تراکم استخوانی کمتری برای بهره بری از آن در سنین بالاتردارند.

هورمون تیروئید: هورمون تیروئید خیلی بالا نیز می تواند باعث از دست دهی بافت استخوان گردد. این حالت می تواند هم با فعالیت بیش از حد تیروئید(هیپرتیروئیدیسم) و هم با دریافت بالای هورمون تیروئید در درمان کم کاری تیروئید(هیپوتیروئیدیسم) رخ دهد.

یائسگی و یا عدم پریودهای ماهیانه در خانم ها: در این موارد با کاهش سطح استروژن بروز استئوپروز تشدید می گردد.

وضعیت های پزشکی و فرآیند هایی که سلامت استخوان را تحت تاثیر قرار می دهند: جراحی های معده (گاستروکتومی) و جراحی های کاهش وزن می تواند بر توانایی بدن در جذب کلسیم اثرگذار باشد. بنابراین شرایطی مانند بیماری های کرون، سلیاک، هیپرپاراتیروئیدیسم وبیماری کوشینگ(یک اختلال نادر که در آن غده فوق کلیه هورمون های کورتیکواستروئیدی بیش از حد نرمال تولید می کند) نیز می توانند چنین شرایطی ایجاد کنند

عوارض


شکستگی ها بیشترین عارضه ی جدی و مکرر استئوپروز هستند که اغلب در ناحیه لگن و ستون فقرات که وزن بدن را تحمل می کنند رخ می دهند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: پوکی استخوان ,
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نویسنده : پارسین

آب برنج برخلاف تصور ما نه تنها خوش طعم است بلکه حتی خواص آن رفع کننده برخی مشکلات از جمله مشکلات گوارشی است. در ادامه این مطلب چند خاصیت مهم آن ذکر شده است.

گاهی بهترین درمان برخی از ناخوشی‌ها، ساده‌ترین چیزهایی است که اتفاقا به جای استفاده، متأسفانه دور ریخته می‌شوند. یکی از همین مواد درمانی که خیلی از ما قدرش را نمی‌دانیم آبی است که برنج در آن جوشیده است و آن را آبکش کرده، دور می‌ریزیم. باید بدانید که این آب برخلاف تصور ما خوش طعم بوده و حتی برای رفع مشکلات گوارشی مفید است.

آب برنج سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی


آبی که برنج در آن جوشیده و پخته است را دور نریزید. همین آب حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی فوق‌العاده‌ای است و استفاده از آن یکی از روش‌های درمانی ساده و کم هزینه برای مقابله با برخی از مشکلات روزمره است. فقط کافی‌ست این آب را در ظرف شیشه‌ای ریخته و مقداری دارچین به آن اضافه کنید. در این صورت یک نوشیدنی خوش طعم خواهید داشت. تنها ایرادی که به آب برنج وارد می‌شود عاری بودن آن از کلسیم است. بدون شک می‌توانید کلسیم را در سبزیجات و میوه‌های خشک و لبنیات پیدا کنید.

آب برنج یک سد طبیعی در برابر پیری زودهنگام


باید بگوییم که آب برنج حاوی میزان زیادی «اینوزیتول» است. اینوزیتول از خانواده ویتامین B است و خواص متعددی دارد. این عنصر مغذی به رشد سلول‌ها کمک می‌کند. در نتیجه پیری را از وجودتان دور می‌سازد. علاوه بر این اینوزیتول باعث افزایش جریان خون در رگ‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که با مصرف آب برنج پوست صورتتان باطراوت‌تر و محکم‌تر شده و خاصیت ارتجاعی آن بیشتر می‌شود.

آب برنج منبع خوب انرژی


آب برنج بسیار انرژی‌زا است. این نوشیدنی برای بازیافتن انرژی در مواقعی که مریض شده‌اید و یا اشتهای خود را از دست داده‌اید بسیار موثر است. برای این منظور لازم است که روزانه دو لیوان از این نوشیدنی را بنوشید تا مواد مغذی زیادی دریافت کنید و کم کم جان بگیرید. مصرف این نوشیدنی بخصوص برای سالمندان و کودکان توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که پزشکان آب برنج را برای خانم‌های شیرده نیز توصیه می‌کنند چون باعث تحریک ترشح شیر مادر می‌شود.

آب برنج دوست دستگاه گوارش


آب برنج به هضم غذا کمک می‌کند. به این ترتیب که به عملکرد خوب روده‌ها کمک کرده، از فلور آن محافظت و از نفخ جلوگیری می‌کند. این نوشیدنی همچنین برای مقابله با اسهال و تامین دوباره آب بدن موثر است. نتایج پژوهشی که در سال ۱۹۹۵ در مجله علمی The Lancet به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که برنج و بویژه آب برنج برای درمان اسهال موثر است. برای این کار لازم است که ۳۰ گرم برنج را به مدت حدود ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن را آبکش کرده و میل کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید.

آب برنج دوست پوست شما


آب برنج حاوی «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید در تمام محصولات آرایشی بهداشتی محافظتی نور خورشید وجود دارد. این اسید آنتی‌اکسیدانی قوی است که خواص ضدالتهابی دارد و پوست را از التهاب دور می‌سازد. توصیه می‌کنیم علاوه بر نوشیدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روی پوستتان نیز استفاده کنید.

خواص دیگر آب برنج


* تنظیم کننده دمای بدن
* تاثیر آن در مقابله با سرطان
* درمان و پیشگیری از یبوست
* پیشگیری از ورم معده
* برای داشتن موهای سالم و درخشان
* تقویت کننده بدن
* برای تنگ کردن منافذ باز پوست

طرز تهیه آب برنج مفید


به احتمال زیاد شما برنج را از قبل با نمک زیاد خیس می‌کنید. در نتیجه امکان دارد آب ناشی از جوشیدن این برنج شور باشد. در این صورت بهتر است دست به کار شده و خودتان آب برنج مخصوص تهیه کنید. ۳۰ گرم برنج را در به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب بجوشانید. در ظرف را بگذارید تا آب آن بخار نشود. برنج را آبکش کنید و آب آن را نگه دارید. می‌توانید کمی عسل و دارچین به این آب اضافه کرده و میل کنید.

در نهایت اینکه آب برنج برای تمام اعضای خانواده مفید است. شما می‌توانید این نوشیدنی را بعد از ظهر میل کنید. یادتان باشد که آب برنج تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن مانند کلسیم را دارا نمی‌باشد. به این منظور می‌توانید از نوشیدنی بادام یا جودوسر استفاده کنید که مواد مغذی بیشتری دارند. در نتیجه نمی‌توان آب برنج را یک نوشیدنی معجزه آسا دانست.

این نوشیدنی به عنوان مکمل برنامه غذایی سالم مفید خواهد بود نه به عنوان اساس یک رژیم غذایی. نمی‌توانید برای رفع تمام نیازهای بدن خود یا کودکان از این نوشیدنی استفاده کنید به خاطر اینکه تمام عناصر مغذی مورد نیاز بدن را ندارد. از این آب برای کسب انرژی بعد از بیماری، هضم راحت غذا و بهبود وضعیت پوست استفاده کنید و در کنار آن حتما میوه‌های خشک، سبزیجات، آب میوه‌های تازه، فیبرهای غذایی و پروتئین‌ها را در برنامه غذایی‌تان داشته باشید. این نوشیدنی به خصوص برای خانم‌ها و افزایش طراوت و زیبایی پوست بسیار مفید است. 

منبع: تبیان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: اب برنج-خواص ,
تاریخ : شنبه 13 دی 1393
نویسنده : پارسین

سال‌هاست که خوردن صبحانه، سالم‌ترین و مهم‌ترین وعده غذایی را فراموش کرده‌ایم و جای آن را به خوراکی‌های مضر و فست‌فودها داده‌ایم.

 

نزدیک ظهر است و صدای قار و قور شکمتان آنقدر بلند شده که حتی همکارانتان نیز صدای آن را می‌شنوند اما فقط یک ساعت برای نهار زمان دارید. حالا چکار باید کرد؟ از خود می‌پرسید از فلان رستوران پیتزا سفارش بدهم یا از فلان ساندویچی، همبرگر بگیرم؟

 

به گزارش کلیولند کلینیک، وعده ناهار انرژی باقیمانده روز را برای بدنتان تامین می‌کند، پس انتخاب صحیح آن بسیار مهم است. شاید غذاهای چرب، پرنمک و پرکالری طعم و مزه خوبی داشته باشند اما در عین حال، سبب نفخ و ترش کردن معده شده و در درازمدت سبب افزایش وزن و خطر بروز بیماری‌های مختلف می‌شوند. 

پس برای اینکه از ساعت ناهار خود استفاده سالم و بهینه‌ای کنید از این پنج غذای زیر دوری کنید:

 

پیتزا، نمک خالی است

 

یک تکه متوسط پیتزای پپرونی محتوی 680 میلی‌گرم نمک، 12 گرم چربی که 15 گرم آن چربی اشباع شده است و 300 واحد کالری است اما آیا ما فقط به خوردن یک تکه بسنده می‌کنیم؟ خوردن سه تکه پیتزا سبب جذب 2000 میلی‌گرم نمک می‌شود که این میزان تقریبا به اندازه میزان مجاز نمک مورد نیاز برای بدن است که 2300 میلی‌گرم عنوان شده است. با این تفاوت که این حجم نمک تنها در یک وعده غذایی وارد بدن می‌شود. 

خوردن نمک فراوان سبب افزایش فشارخون و بیماری‌های قلبی شده که این عوامل سبب بروز بیماری‌ و مرگ زودرس می‌شوند. پس خوردن پیتزا حداکثر به یک روز در هفته محدود کنید تا بدین ترتیب رگ‌هایتان نیز کمی نفس بکشند.

 

از شنیدن مضرات همبرگر و سیب‌زمینی سرخ‌کرده شگفت‌زده می‌شوید

 

اگر برای نهار قصد خرید همبرگر و سیب‌زمینی سرخ کرده را دارید به شما توصیه می‌کنیم از همین راهی که رفته‌اید سریع برگردید. یک عدد ساندویچ چیزبرگر همراه با سیب‌زمینی سرخ کرده بیش از 900 واحد کالری دارد. حال اگر این ساندویچ را همراه با یک لیوان نوشابه بخورید 1200 کالری وارد بدن خود کرده‌اید. 

متاسفانه خوردن مداوم غذاهای پرکالری، چرب و پرنمک سبب ویرانی بدن شما شده و خطر افزایش وزن، فشارخون و دیابت نوع 2 را در شما به شدت افزایش می‌دهد.

 

ساندویچ سرد همراه با نوشابه یک قاتل بالفطره است

 

وعده ناهاری که آن را سوسیس و کالباس تشکیل می‌دهد سرشار از نمک، چربی‌های اشباع شده و عوامل سرطان‌زایی نظیر نیترات و نیتریت هستند. این دو ماده، عامل اصلی در افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها هستند. 

خوردن تنها چند پر کالباس سبب ورود 900 تا 1100 میلی‌گرم نمک به بدن می‌شود. تازه این رقم قبل از افزودن پنیر، سس، ادویه و نان است. 85 گرم ساندویچ محتوی سوسیس یا کالباس 9 گرم چربی اشباع شده دارد که رقم بسیار زیادی است. این رقم نیمی از میزان مجاز مصرف روزانه است. پس اگر الان ساندویچ در دست دارید حتی خیارشورهایش را هم نگه ندارید و فورا آن را دور بیاندازید.

 

هات داگ یک تکه چربی مضر وسط یک تکه نان است

 

هات داگ چیزی جز ضرر در دل خود ندارد. یک عدد سوسیس هات داگ یا فرانکفورتر معمولی محتوی 35 گرم چربی است که 15 گرم آن چربی اشباع شده یا چربی مضر است. یک عدد سوسیس هات داگ حاوی بیش از نیمی از میزان مجاز چربی روزانه برای بدن است. 

این خوراکی مضر همچنین محتوی 80 درصد از چربی‌های اشباع شده و مضر است و سطح کلسترول ال‌دی‌ال یا کلسترول بد را افزایش می‌دهد. این خوردنی همچنین سبب افزایش بیماری‌های عروق کرونری، حملات قلبی و سکته مغزی می‌شود. پس ساندویچ هات داگ را همین حالا دور بیندازید و در عوض یک ساندویچ مرغ کبابی با سالاد را جایگزین آن کنید.

 

اسم مرغ سوخاری را از فهرست خرید خود حذف کنید

 

تنها یک تکه سینه مرغ سوخاری محبوب شما بیش از 500 کالری، 34 گرم چربی و بیش از 1200 میلی‌گرم نمک دارد. غذاهای سرخ کردنی معمولا سرشار از نمک و چربی هستند. 

شاید بد نیست بدانید در آمریکا هر 40 ثانیه یک نفر به دلیل بیماری‌های مرتبط با مشکلات قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهد. پس مرغ سوخاری و غذاهایی از این دست را از فهرست غذایی خود حذف کنید یا اقلا به جای اینکه خوردن آنها برای شما به یک عادت روزمره تبدیل شود، مصرف آنها را بسیار محدود کنید. 

منبع:ایسنا

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: فسفود-پیتزا ,
تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1393
نویسنده : پارسین

متأسفانه گاهی برخی از افراد مانند کارمندان که چای بیشتری در طول روز مصرف می‌کنند، اصلاً حواسشان به اضافه دریافت کالری از طریق خوردن قند و شکر بیش از اندازه نیست و نمی‌دانند چرا وزنشان افزایش پیدا می‌کند.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مصرف چای همراه آب‌لیموی تازه نه ‌تنها اشکالی ندارد بلکه عادت غذایی بسیار خوبی هم محسوب می‌شود.

به طور کلی ترکیب پلی فنول‌های موجود در چای که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی هم دارند با آب‌لیموی تازه می‌تواند ارزش تغذیه‌ای این نوشیدنی پرمصرف را بالاتر ببرد.
 
البته باید حواستان باشد که آب‌لیمو باید زمانی که چای خنک شده است به آن اضافه شود تا ویتامین C موجود در آب‌لیمو در اثر گرمای بالای چای تخریب نشود و از بین نرود.

بد نیست بدانید عادت به نوشیدن چای و آب‌لیمو که یکی از بهترین عادت‌های غذایی است از گذشته‌های دور در میان ایرانیان رواج داشته و معمولاً ایرانی‌ها در فصل‌های سرد سال که لیموترش تازه به وفور در دسترس بود، علاقه بیشتری به نوشیدن چای و آب‌لیمو نشان می‌دادند.
 
البته باید یادآور شوم گاهی طعم گس چای با افزودن کمی آب‌لیمو شکسته می‌شود و به همین دلیل هم حس خوشایندی برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند. در چنین مواردی، ممکن است افراد علاقه‌مند به چای و آب‌لیمو نیاز بیشتری برای خوردن خوراکی‌های شیرینی مانند قند، شکر یا سایر شیرین‌کننده‌ها با این نوشیدنی در خود حس کنند. با این حساب اگر قرار باشد ارزش تغذیه‌ای چای را با آب‌لیمو افزایش دهید و از آن طرف طعم جدید آن را با مصرف تعداد بیشتری قند یا مقدار بیشتری شکر بپسندید ما به هیچ‌وجه نوشیدن چای و آب‌لیمو به این صورت را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

 در نهایت بد نیست بدانید مصرف قند فراوان، حتی با نوشیدنی‌های مفید و پرخاصیت می‌تواند هم بهداشت دهان و دندان را به خطر بیندازد و هم ابتلا به چاقی را در طول زمان به همراه داشته باشد.
 
متأسفانه گاهی برخی از افراد مانند کارمندان که چای بیشتری در طول روز مصرف می‌کنند، اصلاً حواسشان به اضافه دریافت کالری از طریق خوردن قند و شکر بیش از اندازه نیست و نمی‌دانند چرا وزنشان افزایش پیدا می‌کند.
 
در هر صورت ما آب‌لیمو را برای افزایش ارزش تغذیه‌ای به چای اضافه می‌کنیم و اگر قرار باشد به قیمت مصرف قند بیشتر، این کار را بکنیم، بهتر است که قید نوشیدن این نوع چای را بزنیم.

منبع:عصرایران


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: چای ,
آخرین مطالب

/
این سایت برگرفته ازسایتهای متنوع هست که مطالب به دلخواه انتخاب شده است