لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
<-Text3->
عنوان پاسخ بازدید توسط
تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1393
نویسنده : پارسین

یک کارشناس تغذیه معتقد است: مصرف چای کیسه‌ای می‌تواند سرطان‌زا باشد.

 

مریم شیرمستی در گفت و گو با ایسنا، چای را یک گیاه عطری خواند که اگر در همان مرحله سبز بودن برداشت و استفاده شود، به چای سبز معروف است و اگر دیرتر برداشت شود و فرآیندهای حرارت دیدن را طی کند، چای سیاه نامیده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هریک از این چای‌ها خواص منحصر به فرد خود را دارند، یادآوری کرد: چای سیاه ترکیبات آرام‌بخش اعصاب دارد.

 

به گفته این کارشناس تغذیه، چای سیاه حاوی مقادیری فلوئور است که برای استحکام استخوان‌ها مفید می‌باشد.

 

شیرمستی کاهش وزن و کلسترول را از خواص چای سبز دانست وتاکید کرد: این چای خواص ضد سرطانی دارد و مصرف آن برای افراد چاق دارای اضافه وزن توصیه می‌شود.

 

وی چای ترش یا قرمز را یکی دیگر از انواع چای دانست و ادامه داد: این چای برای کاهش فشار خون و چربی مفید است و به دلیل رنگ‌دانه‌های قرمز خواص ضد سرطانی دارد.

 

این کارشناس تغذیه، نحوه دم کردن را یکی از مهمترین نکاتی دانست که باید در خصوص انواع چای رعایت شود.

 

وی با تاکید بر اینکه چای هرگز نباید جوشانده شود، توصیه کرد: افراد از مصرف انواع چای به صورت غلیظ خودداری کنند.

 

شیرمستی زمان مصرف چای را نیز مهم خواند و به افراد توصیه کرد چای سبز و سیاه را یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا مصرف نکنند، خصوصا افرادی که کم خونی دارند.

 

به گفته این کارشناس تغذیه، نباید در مصرف انواع چای زیاده‌روی کرد و میزان مناسب برای مصرف چای یک تا سه فنجان و حداکثر یک تا سه لیوان (معادل 120 تا 460 سی سی) در روز است.

 

وی در خصوص چای‌های کیسه‌ای نیز ادامه داد: چون این چای‌ها مدت کمی زمان دارند که رنگ و بوی مطبوع پس بدهند، معمولا به آنها مواد معطر، ترکیبات رنگی و اسانس اضافه می‌شود.

 

شیرمستی تصریح کرد: خصوصا چای‌های طعم دار و میوه‌ای ممکن است حاوی ترکیبات افزودنی باشند که سرطان‌زا است.

 

وی به افرادی که چای کیسه‌ای می خورند توصیه کرد از اصل بودن چای اطمینان حاصل کنند.

منبع:عصرایران


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: چای ,
تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1393
نویسنده : پارسین

نسبت میان این چربی ها یکی از عوامل تعیین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

افزایش چربی های خون به ویژه کلسترول بد یا LDL یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است و باعث افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی می شود.

گروهی از محققان آمریکایی با بررسی موش های آزمایشگاهی، تاثیر مکمل ویتامین C را در کاهش چربی خون ارزیابی کردند. نتایج نشان داد میزان چربی خون موش هایی که از مکمل های ویتامین C استفاده کرده اند، کمتر از دیگران است.
 
بر اساس این بررسی، استفاده از مکمل های ویتامین C، علاوه بر کاهش میزان تری گلیسرید و کسترول بد خون، باعث افزایش چربی مفید خون یا  HDL نیز می شود.
 
افزایش LDL خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد، اما HDL، نوعی چربی خون است که از رسوب چربی دردیواره رگ های خونی و در نتیجه ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند. نسبت میان این چربی ها یکی از عوامل تعیین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

منبع:عصرایران


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کلسترول ,
تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1393
نویسنده : پارسین

بعضی وقت‌ها به اشتباه تصور می‌شود کسانی که دچار افسردگی هستند، فقط از احساس غم و ناراحتی رنج می‌برند در حالی که این بیماری نشانه‌ها و عوارض دیگری هم دارد؛ نشانه‌هایی از بی‌انگیزگی و از دست دادن علاقه تا تغییر وزن و بروز اختلالات خواب.

نباید فراموش کنیم که افسردگی یک بیماری جدی و شایع ولی قابل درمان است و می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد یا در صورت ابتلا، شرایط را بهبود بخشید.

توجه به تغذیه صحیح و مصرف مواد غذایی مفید و مغذی هم یکی از روش‌هایی است که متخصصان برای پیشگیری از افسردگی توصیه می‌کنند و می‌گویند کسانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند نیز می‌توانند با پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل، علائم و عوارض آن را بهبود بخشند.

دکتر منصور رضایی، متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره این بیماری چنین توضیح می‌دهد: یکی از ساده‌ترین تعاریفی که برای افسردگی مطرح می‌شود، این است که فرد از انجام کارهایی که قبلا لذت می‌برده، دیگر لذت نبرد و احساس خوبی نداشته باشد. عوامل مختلفی نیز در بروز افسردگی نقش ایفا می‌کند و هنگامی که در مورد این بیماری صحبت می‌شود باید به سه عامل ژنتیک، عوامل محیطی و رفتاری توجه داشت.

وی می‌افزاید: نور آفتاب، آلودگی‌ها، عوامل شغلی، اضطراب و تنش‌، شرایط خانواده و اجتماع از جمله عوامل محیطی است که می‌تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد. بخش دیگری هم به رفتار فرد مربوط می‌شود؛ به این معنی که بخشی از رفتارها از جمله زندگی تکراری، غذای تکراری و... فرد را در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار می‌دهد.

در مورد مسائل ژنتیکی که کاری از دست فرد ساخته نیست، اما مسائل محیطی و رفتاری را می‌توان کنترل کرد که در این میان، تغذیه هم یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر رضایی با بیان این‌که وضع تغذیه فرد، هم در ابتلا به افسردگی دخالت دارد و هم پس از ابتلا به این بیماری می‌تواند نقشی تعیین‌کننده داشته باشد، توضیح می‌دهد: وقتی فردی افسرده می‌شود، رفتارهایی از خودش نشان خواهد داد که می‌تواند به سوءتغذیه منجر شود.

بنابراین شخصی که غذا نمی‌خورد یا نسبت به وضع تغذیه‌اش بی‌توجه است و اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد، به سوءتغذیه نیز مبتلا خواهد شد. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشیم که بعضی عوامل تغذیه‌ای، فرد را مستعد ابتلا به افسردگی می‌‌کند و از طرف دیگر، اگر فرد افسرده شود ممکن است رفتارهایی داشته باشد که سوءتغذیه را در او تشدید کند.

نقش آفتاب در پیشگیری از افسردگی


دکتر رضایی می‌گوید: افسردگی ارتباط تنگاتنگی با انتقال‌دهنده‌های عصبی، بویژه سروتونین دارد. سروتونین یکی از مواد انتقال‌دهنده‌های عصبی است که بسیاری از رفتارهای ما از جمله خلق‌وخو، اشتها، خواب، نشاط و... را در بدن ایجاد می‌کند. علاوه بر سروتونین، دوپامین نیز یکی دیگر از انتقال‌دهنده‌هایی است که در بحث خلق‌وخو دخالت دارد. در کنار این موارد، با توجه به این‌که ریشه بسیاری از افسردگی‌ها اضطراب است، برخی رفتارهای اضطرابی از جمله رفتارها یا غذاهایی که به اضطراب منجر می‌شود نیز در این زمینه نقش خواهد داشت.

بنابراین نمی‌توان نقش تغذیه صحیح را در پیشگیری از بروز یا بهبود افسردگی نادیده گرفت. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این‌باره یادآور می‌شود: مواد غذایی متعددی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی دخالت دارد و می‌تواند در پیشگیری از افسردگی موثر باشد. یکی از مهم‌ترین این مواد ویتامین D است که متاسفانه در تهران به دلیل آلودگی هوا کمبود این ویتامین در بیش از 80 درصد افراد گزارش شده است.

وی می‌افزاید: بیشترین میزان ویتامین D بدن از طریق آفتاب تامین می‌شود و مواد غذایی نقش چندانی در تامین این ویتامین ندارد. به همین دلیل هم طبیعی است که در صورت کمبود این ویتامین فرد در معرض افسردگی قرار بگیرد.
منبع :عصرایران


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: رژیم -افسردگی ,
تاریخ : دو شنبه 17 آذر 1393
نویسنده : پارسین

یک فیزیوتراپ اظهار کرد: در برخی موارد نشستن‌های نا‌مناسب در طولانی‌ مدت علائمی را ایجاد می‌کند که این علائم با بیماری‌های قلبی - عروقی اشتباه گرفته می‌شود.

 

دکتر مرتضی عزیزیان نشستن‌های طولانی مدت همراه با پر نکردن قوس کمر و نیز خم‌ شدن ستون فقرات از ناحیه مهره‌های سینه‌ای را موجب کاهش حجم فضای داخلی قفسه‌ سینه و فشردگی احشایی مانند ریه عنوان کرد.

 

وی افزود: همچنین این طرز نشستن در طولانی‌ مدت موجب تغییر حالت و جابجایی ارگان‌های داخلی بدن و نیز تغییر و جابجایی عروق خون آورنده و خون برنده و نیز شریان‌های دیگر بصورت جزیی یا حتی چشمگیر خواهد شد.

 

این فیزیوتراپ خاطرنشان کرد: این جابجایی و تغییر حالت برخی ارگان‌ها از نظر سیستمیک علائمی را در بدن فرد ایجاد می‌کند که تغییرات آریتمی (ضربان قلب) و نامنظم شدن آنها از جمله این علائم هستند.

 

عزیزیان ایجاد درد در ناحیه کتف چپ را از جمله این علائم عنوان کرد و افزود: این درد می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی شده، علائمی شبیه بیماری‌های قلبی ایجاد کرده و الگویی از درد شبیه بیماری‌های قلبی ایجاد کند که در بسیاری موارد با درد واقعی قلب اشتباه گرفته می‌شود.

 

عزیزیان خاطرنشان کرد: قوز کردن می‌تواند موجب ایجاد فشار بر روی دیسک‌های مابین مهره‌های سینه‌ای شود و با فشار بر روی این دیسک‌ها و سطوح مفصلی مجاور آنها موجب ارجاع درد به قدام قفسه سینه شود.

 

این فیزیوتراپ توصیه کرد: افراد چنانچه در ناحیه قفسه سینه خود احساس درد کرده و علائم بیماری‌های قلبی را دارند باید در سریع‌ترین زمان با مراجعه به پزشک از عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی اطمینان پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد: چنانچه بیماری قلبی تشخیص داده نشد و درد نیز همچنان ادامه داشت، باید توجه به دردهای کمر و قفسه‌ سینه ناشی از عدم نشستن مناسب مورد توجه قرار گیرد.

 

عزیزیان درمان‌های موثر در این زمینه را اصلاح ارگونومی بدن و انجام یک سری حرکات درمانی به نام "مانیپولاسیون" عنوان کرد و گفت: انجام حرکات مانیپولاسیون که جدای از حرکات ورزشی معمولی است، باید تحت نظر پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود تا آسیبی به فرد وارد نشود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کمر-قلب-درد ,
تاریخ : چهار شنبه 12 آذر 1393
نویسنده : پارسین

بدن ما در آب و هوای گرم یا فعالیت‌های بدنی، آب زیادی از دست می‌دهد که باید آن را با نوشیدن آب و مواد غذایی مناسب، جبران کرد. 
 
به گزارش فارس، نوشیدن 1.5 لیتر آب در روز شاید به نظر سخت باشد اما بعد از مدتی، این کار عادت می‌شود و متوجه می‌شوید اصلا سخت نیست. 
 
در یک آب و هوای معتدل، بدن انسان به طور متوسط 2 لیتر آب در روز مصرف می‌کند؛ آبی که بدن از دست می‌دهد بسیار مهم است. 
 
بدن ما در آب و هوای گرم، پس از فعالیت بدنی، در طول تغذیه با شیر مادر و در صورت بیماری، آب زیادی از دست می‌دهد که در این مواقع آب مورد نیاز بدن می‌تواند به 2.5 لیتر برسد. 
 
سعی کنید در چنین مواقعی روزی 10 لیوان آب بنوشید تا آب تلف شده بدن را جبران کنید. 
 
تشنگی یک هشدار برای نوشیدن آب است؛ هنگامی که حس تشنگی در شما به وجود می‌آید به معنی خشکی بدن است و نیاز به آب دارد؛ هیچ وقت منتظر احساس تشنگی نشوید تا قبل از این حس، آب بنوشید زیرا بدن نباید خشک باشد و به آب نیاز دارد. 
 
اغلب به خاطر فعالیت‌هایی که داریم نوشیدن آب را فراموش می‌کنیم؛ بهتر است همیشه در محل کار دو بطری آب همراه داشته باشید تا یادآوری برای نوشیدن آب باشد. 
 
نرم افزارهای رایگان بیشماری برای یادآوری نوشیدن آب وجود دارد که می‌توانید برای یادآوری در موقع کار بر روی کامپیوتر خود داشته باشید. 
 
به غیر از نوشیدن آب، مواد غذایی دیگر نیز می‌توانند کمبود آب بدن را جبران کنند و تنها آب نیست که به این منظور باید مصرف کرد. 
 
نوشیدن چای، قهوه و چای‌های گیاهی نیز به جبران هیدارت بدن کمک می‌کنند. 
 
میوه‌ها و سبزیجات مرطوب کننده بخورید: توجه داشته باشید برای جبران هیدارت بدن تنها راه نوشیدن آب نیست؛ برخی مواد غذایی که به طور عمده از آب تشکیل شده‌اند مانند خیار، هندوانه، گریپ فروت و .. نیز راه خوبی برای تامین آب بدن است. 
 
سوپ و دیگر غذاهایی که مانند سوپ هستند نیز می‌توانند آب بدن شما را تأمین کنند. 
 
بستنی غنی از آب است و قادر به به وجود آوردن هیداراتاسیون مناسب برای بدن است، به خصوص در تابستان. 
 
در آبی که میل می‌کنید یک تکه لیمو، پوست نارنج، پرتقال یا نعناع اضافه کنید تا طعم و مزه آب تغییر کند.

منبع:فرارو


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برچسب‌ها: اب -بدن ,
تاریخ : چهار شنبه 12 آذر 1393
نویسنده : پارسین
کمردرد از معضلاتی است که این روزها گریبان بسیاری از افراد را گرفته است در این خبر شما را با برخی از راهکاریی که به کاهش آن منتهی می‌شود، آشنا می‌کنیم.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز آمریکا،‌ یک متخصص می‌گوید: ساییدگی مهره‌ها به دلیل کهنسالی و تیر کشیدن ستون فقرات کمر از دردهای معمول کمر است که می‌توان با رعایت برخی موارد از درد و ناراحتی حاصل زمان جراحی در این ناحیه کاست.

دکتر «مایکل گلیبر» جراح ستون فقرات ارتوپدی و سخنگوی بخش مربوط به فنون جراحی و معلولیت‌های جسمی آکادمی آمریکا اظهار داشت: بسیاری از مردم که به کمر درد کمتری دچار هستند می‌گویند، علائم مختل روزمره خود هرچند از عادات روزمره است ممکن است عامل‌‌های علت درد باشد.

وی افزود: مهم است که برخی از این رفتارها شناسایی و از آنها اجتناب شود.

وی ادامه داد که ورزش منظم عضلات پشت را تقویت می‌کند و در صورتی که فرد درد شدیدی در کمر خود دارد، نباید ورزش شدید انجام دهد.

وی افزود: خوابیدن بیش از حد و در رختخواب ماندن به حالت خمیده می‌تواند علت علائم درد باشد و روز به روز بدتر شود.

وی توصیه کرد: افراد بیمار سعی کنند از بلند کردن اشیاء سنگین جلوگیری کنند و در صورتی که بیماران چاره‌ای برای انجام بلند کردن اشیاء سنگین نداشته باشند باید با روش مناسب این کار را انجام دهند و کمر خود را راست نگه داشته و زانو‌ها را خم کنند.

تحقیقات نشان داد که حفظ وزن مناسب برای بدن لازم است و چاقی و اضافه وزن، استرس را بر درد کمر اضافه می‌کند.

به وضعیت خود نگاه کنید. گوش‌های شما باید با خط بالای شانه‌هایتان در یک خط باشند. بازوان شما باید آویزان و راحت و نزدیک بدن باشد و دست‌های شما باید در یک خط و پایین تر از ساعدتان باشد.

براساس بررسی‌های انجام شده بهداشت ملی بیش از 65800 هزار بزرگسال آمریکایی از کمردرد رنج می‌برند.
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کمردرد-جلوگیری ازکمرددرد ,
تاریخ : شنبه 8 آذر 1393
نویسنده : پارسین

متخصصان دانشکده فینبرگ در آمریکا می‌گویند: قرار گرفتن در معرض آفتاب بلافاصله پس از بیدارشدن از خواب به کاهش وزن کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، در یک مطالعه 54 شرکت‌کننده بالای 30 سال به مدت هفت روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته و میزان کالری دریافت شده در هر روز را یادداشت کردند. یافته‌های به‌دست آمده از این تحقیقات نشان داد صرف‌نظر از متغیرهای سن، فعالیت جسمانی و تغذیه، کسانی‌ که بیشتر در معرض تابش نور خورشید بودند، نسبت به کسانی که کمتر این کار را انجام می دادند موفق به کاهش شده بودند. کارشناسان دو دلیل احتمالی را برای کاهش وزن افراد در معرض نور خورشید مطرح کردند از جمله اینکه:

1- قرار گرفتن در معرض نور خورشید در اوایل صبح نسبت به اوقات دیگر روز، برنامه‌ روزانه بدن شما را منظم می‌کند و این بدین معناست که بدن شما در وضعیت طبیعی و سالم چرخه خواب و بیداری قرار می‌گیرد. همچنین این برنامه منظم به سوخت و ساز مناسب در بدن نیز کمک می‌کند و در نهایت موجب کاهش وزن می‌شود.

2- دلیل دومِ تأثیر نور خورشید در کاهش وزن، وجود نور آبی در هنگام صبح است که این نور آبی به اعتقاد کارشناسان بیشترین تأثیر را بر روند سوخت و ساز روزانه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از وومنزهلت‌مگ، برای کاهش وزن تنها به 20 تا 30 دقیقه نور صبحگاهی خورشید بین ساعت 8 صبح تا ظهر نیاز است پس در صورتی که زمان کافی دارید خود را از نعمت روشنایی صبحگاهی خورشید محروم نکنید.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برچسب‌ها: کاهش وزن-عوامل کاهش وزن-وزن ,
تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1392
نویسنده : پارسین
محمد هادی مؤذن جامی در وبلاگ شخصی‌اش نوشت:
 
قفل دل همسرتان با این کلیدها باز می شود!
احترام گذاشتن به یکدیگر در حضور دیگران، قدردانی کردن، "انعطاف پذیری" در رفتارتان، گوش کردن به حرف های دیگر و ایده پردازی در خلاقیت در زندگی از اصل های داشتن یک زندگی مشترک به دور از تنش محسوب می شوند.
 
بررسی ها نشان می دهند، زنان از همان بدو تولد نقش پر رنگی را در زندگی مردان ایفا می کنند و در شکل دهی و شخصیت و انتخاب درست مسیر و حتی موفقیت هایشان نقش زیادی دارند و پژوهش های جدید محققان نشان می دهد مردان بدون مادر، خواهر و همسر خوب موفق نمی شوند.
 
گفتنی است مردان و زنان با احترام گذاشتن متقابل به یکدیگر می توانند "اعتماد به نفس" را در هم افزایش دهند و اگر می خواهید همیشه شریک زندگی تان را شاد و خوشحال نگه دارید در حضور دیگران از توانایی های او تعریف و تمجید کنید.
نتایج مطالعات نشان می دهند خانم ها و آقایان باید قانون های مورد نظر خودشان را در زندگی مشترکشان بر روی کاغذ ثبت کنند و همواره بر روی آن ها برای به وجود نیامدن اختلاف در زندگی بحث و نظر خواهی کنند.
 
پشت ظاهر آرام و مهربان مردان چه می‌گذرد؟
کشف شخصیت واقعی مردها بدون نقاب و رسیدن به واقعیت طرف مقابل از دغدغه‌های قدیمی و همیشگی خانم ها بوده و هست. شناخت عمقی مردان مشکلات و سوءتفاهم‌های‌تان را کم می‌کند و باعث برقراری رابطه بهتر بین شما می‌شود. کشف رازهایی از دنیای پر پیچ و خم مردان و توجه به آنها نه تنها به شما در تصمیم‌های‌تان کمک می‌کند بلکه با نگاهی تازه شما را وارد افکار و سیاست‌های مردانه می‌کند.حالا اگر روی معنی کارها و اخلاق همسرتان حساس شده‌اید چند نکته ساده اما اساسی در مردان را بشناسید.
 
کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است!
همه ما فکر می‌کنیم وقتی همسرمان با جزئیات تمام برای‌مان تعریف می‌کند که کجا بوده ‌است و چه کرده است یعنی هیچ چیزی را از ما پنهان نکرده و با ما روراست است و می‌توانیم خیال‌مان راحت باشد اما باید بدانید که کاملا در اشتباه هستیم، چون وقتی او خیلی به تعریف جزئیات می‌پردازد یعنی در حال پنهان کردن موضوعی است و می‌خواهد با تعریف داستانی طول و دراز موضوع اصلی را پنهان کند.
 
نشانه‌ای ‌مهم که می‌تواند عدم صداقت را نشان دهد زمانی است که شروع به تعریف کردن داستانی می‌کند و در آن بیشتر به جزئیات بی‌اهمیت می‌پردازد و مدام از موضوع اصلی طفره می‌رود، باید بدانید در این مواقع احتمالا در حال پنهان کردن موضوعی است، به‌خصوص اگر هنگام صحبت مدام مکث کند، چون در حال ساختن یک واقعیت خیالی است در این مواقع شما می‌توانید با سؤال کردن او را تا حدی مجبور به گفتن حقیقت کنید. اگر کمی با خود فکر کنید به این نتیجه می‌رسید که وقتی خودتان هم در حال گفتن حقیقت و تعریف کردن یک واقعه خاص هستید خیلی به جزئیات نمی‌پردازید.
 
احساسات‌تان را کنترل کنید!
شاید همسرتان خیلی گرفتار باشد، همیشه سرکار است و شما خیلی کم او را می‌بینید، این موضوع به خودی خود اصلا شک‌برانگیز نیست ولی زمانی که همسرتان یکباره و به طور ناگهانی و بدون اینکه سابقه داشته باشد شروع به خریدن کادوهای خیلی گران​قیمت برای شما می‌کند، زمین و زمان را برای‌تان فرش قرمز پهن می‌کند تا حواس​تان از همه چیز دور باشد به این مسئله فکر کنید که شاید او دچار عذاب وجدان شده‌ است و می‌خواهد به نوعی جبران کند (البته این مسئله همیشه صدق نمی‌کند).
 
گاهی نیز پیش می‌آید که همسر بی‌اعتنای شما ناگهان بیش از حد مهربان می‌شود و بیش از اندازه به شما توجه نشان می‌دهد همه اینها می‌تواند نشانه‌ای از احساس گناه او باشد بنابراین بهتر است در این مواقع در رفتارهای او دقیق شوید تا متوجه شوید واقعا چرا ناگهان اینقدر مهربان شده و آیا به راستی دچار تحول شده یا...
 
اگر شما آدم ساده‌ای باشید از چاپلوسی طرف مقابل خوشحال خواهید شد و همین رضایت خاطر شما نقطه آغاز شکست شما خواهد بود ولی اگر باهوش و زیرک باشید چاپلوسی او در برابر شما اذیت‌کننده نیز هست. نحوه روبه‌رو شدن با اینگونه افراد بسیار ساده است به این ترتیب که از کنارشان به گونه‌ای بگذرید که انگار چیزی نشنیده‌اید و با لبخند ساده‌ای پاسخگوی او باشید، چرا که در نهایت شما برنده‌اید اگر عقل را به همراه زیرکی و حربه‌های مخصوص خودتان به‌کار گیرید. یادتان باشد احساسات شما به حد کافی زیاد هست در مواقعی آن را به کار گیرید که ضروری باشد نه در همه موارد.
 
آنها سریع گیج می‌شوند!
مردان مدت زیادی را در دایره خشم خود از شما باقی می‌مانند اما به محض اینکه بهتر شدند ناراحتی شما و کش و قوس‌های بحث بین‌تان را تاب نمی‌آورند. اگر زنی شناخت کافی روی مرد‌ها داشته باشد این احساس ناراحتی را با صبوری تحمل می‌کند تا همسرش هم بتواند عبور موفقی از بحران یا ناراحتی پیش آمده، داشته باشد.
 
مردها حین صحبت سکوت می‌کنند تا احساس‌شان را نظم دهند. مردها هدف مدار هستند و در آن واحد می‌توانند به یک موضوع توجه کرده و در مورد آن حرف بزنند. اما زن‌ها دایره‌وار فکر می‌کنند و در آن واحد می‌توانند در مورد چند مسئله حرف بزنند. اما این کار مردها را گیج می‌کند.
 
مردها نیاز دارند که احساس کنند، کارها را درست انجام می‌دهند بنابراین وقتی شما صحبت‌شان را قطع می‌کنید گویی به آنها گفته‌اید باز هم داری اشتباه می‌کنی! پس من تو را متوقف می‌کنم. این مسئله شاید به سرعت بین شما فراموش شود اما پس ذهن مردها را نمی‌توان به سادگی به حالت قبل برگرداند.
 
ما مردان قصه خودمان را داریم!
مرد‌ها با بیان نکردن احساسات یا مشکلات‌شان، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کنند. مرد‌ها فکر می‌کنند اگر بعضی مشکلات را با همسرشان در میان نگذارند و یک‌تنه آن‌ را حل کنند، مردانگی‌شان بیشتر می‌شود. آنها دوست دارند گاهی ژان‌وال‌ژان زندگی شما باشند. برای حل یک مشکل بزرگ دیر به خانه بیایند و به شما بگویند که سر کار بوده‌اند. به یکی از دوستان‌شان پول قرض بدهند و به شما بگویند که نمی‌دانند چرا از حساب‌شان پول کسر شده و حتی برای خرید یک هدیه مرخصی بگیرند و به شما بگویند سرکارند.
 
اگر به مرد‌تان اعتماد دارید، همیشه به حیطه خصوصی‌اش وارد نشوید و بگذارید با این تصور که بخشی از زندگی و اتفاقاتش را به تنهایی مدیریت می‌کند،‌ احساس بهتری پیدا کند. بعید نیست که شما باتوجه به شناختی که از او دارید همه این پنهان‌کاری را کشف کنید اما نباید به او بگویید که سر از پنهان‌کاری‌هایش درآورده‌اید. اینها چیزهایی نیست که در ظاهر مردها به سادگی کشف کنید بلکه افکاری مردانه است که در ژن آنهاست و تا ابد هم این قسمت از زندگی‌شان را با شما قسمت نمی‌کنند.
 
مردها از اینکه درقبال چیزی تعهد کلامی بدهند، بیزارند بنابراین تمام تلاش شما برای شنیدن پاسخی روشن از او با شکست مواجه می​شود. آن دسته مردانی که به هیچ چیز پاسخ روشنی نمی‌دهند همیشه در پس پرده‌ای از ابهام باقی می‌مانند. آنها شخصیتی آزارگر دارند و شما هرگز نخواهیدفهمید چه در افکارشان می‌گذرد یا چه احساسی دارند. این‌طور نیست که اصلا با شما حرف نزنند نه، آنها با شما صحبت می‌کنند، اما مشکل این است که هرگز پس از آنکه صحبت‌هایشان تمام شد، نمی‌توانید بگویید به شما چه گفته اند. آقای اسرارآمیز متخصص صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن بدون دادن کمترین اطلاعات است.
 
رازهایی در مورد مردها که آقایان دوست دارند خانم ها بدانند
روانشناسان در مطالعه نقش های هر جنس، به نکات و نتایجی رسیده اند و رازهای آقایان را مشخص کرده اند. رازهایی که آنها دوست دارند خانم ها در مورد آنها اطلاع داشته باشند.
 
۱. آقایان با اعمالشان می گویند "دوستت دارم"
بعضی آقایان ترجیح می دهند نه با حرف بلکه با عمل نشان دهند که دوستتان دارند. آنها با تعمیرات وسایل در خانه، تمیز کردن حیاط یا حتی بیرون گذاشتن سطل آشغال یا هر کاری که خانه را برایتان تبدیل به جای بهتری کند، می گویند "دوستت دارم".
 
۲. فعالیت های مشترک، پیوندهای محکمتری را رقم می زنند.
آقایان با انجام کارهای مشترک با طرف مقابلشان و نه فقط با در میان گذاشتن افکار یا احساساتشان، روابط خود را محکم تر می کنند. برای بسیاری از آقایان ورزش باعث می شود که با طرف خود صمیمی تر شوند.
 
۳. آقایان تعهد را جدی می گیرند.
آقایان به ترسیدن از تعهد مشهور هستند. ولی شواهد نشان می دهد که آنها تعهد را جدی می گیرند. آنها زمان طولانی تری متعهد می مانند زیرا می خواهند مطمئن شوند که تا ابد روی عرشه کشتی زندگی مشترک می مانند. در یک تحقیق در مورد آقایانی که در حال حاضر متأهل هستند، ۹۰ درصد آنها اعلام کردند که اگر به گذشته برمی گشتند با همین فرد ازدواج می کردند.
 
۴. او واقعاً گوش می دهد.
شما وقتی به حرف های کسی گوش می دهید شاید لابلای حرف های او "بله"، "درسته" و از این حرف ها بگویید. بدین ترتیب نشان می دهید که به حرف های او گوش می کنید. ولی بعضی ها اینطور نیستند. چون مردی هیچ حرفی نمی زند دلیل نمی شود که اصلاً به شما گوش نمی کند. او ترجیح می دهد در سکوت به شما گوش کند و در مورد حرف هایتان فکر کند.
 
۵. آقایان به زمان مخصوص به خودشان نیاز دارند.
با آنکه فعالیت های مشترک از اهمیت بالایی برخوردارند، ولی آقایان به زمانی مختص خودشان نیاز دارند. موضوع مورد علاقه آنها هرچه باشد، از گلف گرفته تا باغبانی، بدنسازی و غیره، باید آنها را تشویق کنید که سرگرمی هایشان را دنبال کنند و شما هم زمانی را برای خودتان داشته باشید. وقتی هر دو طرف زمانی را فقط به خودشان اختصاص دهند، چیزهای بیشتری برای همدیگر خواهند داشت.
 
۶. آقایان از پدرانشان یاد می گیرند.
اگر می خواهید بدانید مرد موردنظرتان در رابطه اش چطور عمل خواهد کرد، باید پدرش را بشناسید. اینکه آنها با هم چه رفتاری دارند و رفتار پدر طرفتان با همسرش چطور است، به شما نکاتی در مورد رفتار همسر آینده تان با شما یاد خواهد داد.
 
 
۷. آقایان زودتر از خانم ها بی خیال می شوند.
خانم ها مدت زمان طولانی تری نسبت به آقایان تجربیات بد و منفی خود را به یاد خواهند داشت و استرس، اضطراب و غم را زود فراموش نمی کنند. در مقابل، آقایان کمتر روی رویدادهای ناخوشایند می مانند و سعی می کنند زود آنها را فراموش کنند. بنابراین وقتی شما سعی می کنید در مورد بحث دیشب سر حرف را باز کنید، همسرتان آن را کاملاً فراموش کرده است.
 
۸. آنها به سپاسگزاری پاسخ می دهند.
نشان دادن مراتب سپاسگزاری از او در نحوه برخورد و رفتار او تأثیر بسیار بزرگی می گذارد. مطالعات نشان داده اند که پدران وقتی همسرانشان از کمک آنها سپاسگزاری می کنند، بیشتر به آنها کمک می کنند.
 
۹. آقایان ایما و اشاره و کنایه های شما را درک نمی کنند.
آقایان ممکن است سیگنال هایی مانند لحن حرف زدن یا ایما و اشاره های شما را متوجه نشوند. به خصوص اینکه آنها از روی چهره شما نمی توانند غمگین بودنتان را تشخیص دهند. اگر می خواهید پیام خود را به او برسانید، باید مستقیماً در مورد پیامی که می خواهید بدهید، حرف بزنید.
 
۱۰. آقایان همیشه آمادگی رابطه جنسی را ندارند.
بر خلاف تصور خانم ها، آقایان همیشه حوصله رابطه جنسی را ندارند. آنها اغلب تحت فشار استرس کار، خانواده و پرداخت قبض ها هستند. استرس تمایل فرد به رابطه جنسی را از بین می برد. اگر همسرتان حاضر به رابطه جنسی نیست، دلیلش این نیست که دیگر شما را دوست ندارد، او فقط خسته است و روز سختی را پشت سر گذاشته است.
 
رازهای مردانه را بشناسید!
در کانون خانواده آنچه که باعث تداوم و بقای صمیمیت می گردد رفتارها و اعمال زن و مرد نسبت به هم است. در این میان نقش یک زن می تواند در ایجاد فضایی دلپذیر و جذاب بسیار مهم و قابل توجه باشد.
 
اگر چه ازدواج آسان نیست اما استمرار و تداوم آن بسیار مشکل تر و سخت تر است، اما در این گزارش به آنچه که زنان باید از مردان و زندگی مشترک خود بدانند می پردازیم. شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود.
 
همه خانم‌ها دلشان می‌خواهد قلب شوهرشان را کاملا تسخیر کنند و از او حرف‌های حق‌شناسانه و محبت‌آمیز بشنوند، اما اغلب آنها گاه و بیگاه دچار امواج خشم، بی‌احساسی، بی‌حوصلگی و کم‌توجهی شوهرانشان می‌شوند. روانشناسان و مشاوران خانواده اعتقاد دارند که آقایان، پیام‌هاى دیدارى را دریافت مى‌کنند و خانم‌ها پیام‌هاى شنیدارى را دوست دارند.
 
لذا بهتر است برخی از رازهای درونی مردان را بشناسید تا بتوانید برای آنها زنی ایده آل و جذاب باشید:
  • در نظر داشته باشید مردها طوری با شما رفتار می کنند که خودتان به آنها اجازه می دهید، سعی کنید، تماس های مکرر با همسر خود را فراموش کنید ، همیشه در دسترس بودن خانم ها خوب نیست.

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برچسب‌ها: رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانند! ,
آخرین مطالب

/
این سایت برگرفته ازسایتهای متنوع هست که مطالب به دلخواه انتخاب شده است