لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
<-Text3->
عنوان پاسخ بازدید توسط
تاریخ : پنج شنبه 5 دی 1392
نویسنده : پارسین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برترین ها: وبسایت ها، برنامه های تلفن همراه، کتاب های اینترنتی، جوامع مطالعه آنلاین و مترجم های آنلاین همه و همه گزینه های خوبی برای یادگیری زبان هستند. ولی آنقدر در اینترنت منابع مختلف با کیفیت های متفاوت وجود دارد که زبان آموزان گاهی وقت زیادی را صرف امتحان کردن وبسایت های جدید می کنند تا بهترین آنها را پیدا کنند.

مطالعه زبان یک سرگرمی همگانی نیست و فقط یک روش خاص برای یادگرفتن زبان های مختلف وجود ندارد که همه مجبور باشند همان روش را بکار ببرند. برای سلایق و سنین مختلف متدهای زیادی وجود دارد.

در زیر وبسایت های مشهور دنیا برای یادگیری زبان های خارجی بطور آنلاین را معرفی نموده ایم که لازم نیست هیچ هزینه ای برای یادگیری زبان به آنها پرداخت کنید. هرچند که زبان آموزان حرفه ای می توانند با پرداخت مبلغی پول، کلاس های فوق العاده این وبسایت ها را نیز بگذرانند.

1. وبسایت Duolingo

این وبسایت که سابقاً فقط به صورت دعوتی بود، در حال حاضر یکی از مشهورترین منابع مطالعه زبان است که بطور رایگان در اختیار زبان آموزان قرار گرفته است. زبان آموز واژگان را یاد می گیرد و از طریق خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن، و گرفتن راهنمایی در مورد گرامر، با این واژگان جمله سازی می کند.

نقاط قوت: گرافیک این وبسایت باعث می شود که یادگیری شما منظم و جالب باشد. درس ها به صورت فلوچارت ارائه می شوند و کاربران می توانند بازیافت واژگان خود را مشاهده کنند و بر آن اساس، درس های آینده را بگیرند.

نقاط ضعف: تا به امروز این وبسایت درس هایش را فقط به 6 زبان که همه آنها اروپایی هستند ارائه داده است.

این وبسایت برای زبان آموزانی که به ساختاربندی در درس ها نیاز دارند مناسب است. قسمت "راهنمایی ها"ی هر واحد به فرد توضیحات گرامری قوی و موجزی می دهد. یادداشت های گرامری هم در طول درس برای زبان آموز ظاهر می شوند که به مفاهیم جدیدی مانند حروف اضافه و صرف فعل اشاره می کنند.


2. وبسایت Livemocha

درس های این وبسایت به چهار مهارت کلیدی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن تقسیم شده است که هر کدام به صورت جداگانه درس داده می شود. این وبسایت متد خود را "کلی-جزئی-کلی" معرفی کرده است که در این متد درس ها مطالب جدیدی یاد می دهند و این مطالب برای زبان آموز به چهار بخش فوق تقسیم می شود. سپس این بخش ها دوباره ادغام می شوند تا زبان آموز آنچه یاد گرفته را پس بدهد.

نقاط قوت: درس ها در 35 زبان مختلف تدریس می شوند. البته عضویت ویژه رایگان نیست، ولی کاربران می توانند با تدریس به زبان آموزان دیگر، اعتبار لازم را جمع کنند و از آن برای پرداخت عضویت ویژه استفاده کنند. تدریس به دیگران شامل ویرایش انشای زبان آموزان دیگر و نظر دادن در مورد کلیپ صوتی مهارت صحبت کردن آنها می شود.

نقاط ضعف: این وبسایت بیشتر شبیه شبکه های اجتماعی است و ممکن است سرتان با درخواست دوستی و درخواست تصحیح مطلب از سوی دیگران گرم شود، به خصوص اگر زبان مادری شما زبانی باشد که در وبسایت خواهان زیادی دارد.

این وبسایت برای زبان آموزانی که دوست دارند گزینه های شبکه سازی با دوستان خود حین مطالعه داشته باشند مناسب است. Livemocha به زبان آموزان امکان دسترسی به کلاس های مجازی یا رزرو کلاس آنلاین با یک مدرس خاص را فراهم می کند. این جامعه آنلاین صفحه ای مشابه فیسبوک دارد که در آن گزینه های چت و پیشنهاد دوستی هم قرار دارد.


3. وبسایت Busuu

درس های این وبسایت شامل واژگان و جملات جدید می شود که در دیالوگ ها، تمرین های نوشتاری و گزینه های گفتاری ادغام شده اند و امکان شبکه سازی با زبان آموزان دیگر نیز در این وبسایت وجود دارد.

نقاط قوت: این سایت رویکرد و متد خوبی برای زبان آموزی دارد که گزینه های خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن جزو آنها می باشد. برنامه تلفن همراه Busuu نیز به زبان آموز امکان گذراندن درس های جدید یا مرور درس های قبلی را می دهد.

نقاط ضعف: امکاناتی همچون درس های گرامر-محور، واحدهای ویدئویی و فایل های PDF قابل چاپ فقط در عضویت ویژه پولی موجود هستند.

این وبسایت برای زبان آموزانی که از قبل با زبان مربوطه آشنایی دارند مناسب است. درس های ابتدائی گاهی فرد را با جملات و دیالوگ های فراوان غرق می کنند، بدون آنکه تمرینی روی جمله سازی و تلفظ شده باشد.

 

وبسایت های دیگری که در آموزش زبان بسیار موفق هستند و از متدهای دیگری برای آموزش زبان استفاده می کنند، عبارتند از:

mangolanguages.com

bbc.co.uk/languages

babbel.com

memrise.com

learnalanguage.com

fsi-language-courses.org

همه وبسایت های ذکر شده در اینجا کاملاً معتبر و بسیار مشهور هستند و کاربران زیادی در سطح دنیا دارند. از همه مهمتر اینکه استفاده از آنها رایگان است


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: اموزش زبان ,
تاریخ : سه شنبه 19 آذر 1392
نویسنده : پارسین

خواب رفتن، گزگز و مورمور شدن دست و پا را همه‌مان تجربه كرده‌ايم، اما همين حس خواب رفتن و مورمور شدن اگر طولاني و مكرر شود، مي‌تواند نشانه وجود برخي مشكلات در بدن ما باشد.
فكر مي‌كنيد اين علامت در چه مواقعي نياز به ارزيابي و بررسي توسط پزشك دارد؟ در گفتگو با دكتربهتاش، ارتوپد و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران سعي شده پاسخي براي اين سوالات ارائه شود.
آقاي دكتر! تقريبا همه ما، مورمور شدن و خواب رفتن دست را تجربه كرده ايم، اما گاهي اوقات در بعضي افراد، اين مشكل شديد مي‌شود. چرا؟
-افرادي كه هميشه از خواب‌رفتگي يا مورمور شدن دست مي‌نالند، نياز به بررسي بيشتري دارند. شايد به نوعي دچار آسيب شبكه عصبي بازويي شده باشند؛ مثلا اين افراد دچار ضعف، خواب‌رفتگي و مورمور شدن در يك دست و بازو مي‌شوند. اين درد، در اثر آسيب كتف يا ناحيه زير بغل به وجود مي‌آيد كه بر شبكه عصبي، موسوم به كلاف بازويي تاثير منفي مي‌گذارد.گاهي اوقات بيماران از خواب‌رفتگي و مورمور شدن شبانه مي‌نالند و مي‌گويند تا بالاي بازوي‌شان تير مي‌كشد. بله، چنين موردي كه اشاره كرديد اگر شست، انگشت سبابه و انگشت وسطي را درگير ‌كند، يا اينكه فرد دچار ضعف عضلاني شود، مطرح‌كننده اختلالي موسوم به "نشانگان تونل مچ" است.
اختلال تونل مچ چطور بروز مي‌كند?

ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برچسب‌ها: خواب-خواب رفتن دست وپا ,
تاریخ : دو شنبه 11 شهريور 1392
نویسنده : پارسین

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت مدتی است دوباره به خاطر بازنشسته شدن بالمر روی صفحه اول سایت های خبری و روزنامه های جهان رفته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، اگرچه دلیل اصلی رفتن بالمر از مایکروسافت نامشخص است، اما آنچه مشخص است اینکه هر دو نفر به نتیجه رسیده اند که وقت جدایی بالمر از مایکروسافت است.

به همین بهانه و پررنگ شدن نام گیتس در رسانه ها، نگاهی کوتاه می اندازیم به زندگی آقای گیتس، بنیانگذار مایکروسافت:

* گیتس در سیاتل بزرگ شد و قد کشید. او پسر یک وکیل دادگستری است و در بچگی بسیار باهوش و پردردسر بود. پدر و مادرش هزینه تمام کتابهایی که او می خواست را پرداخت می کردند. سن یازده سالگی اوج شکوفایی فکری او بود.

* 13 ساله بود که به مدرسه Lakeside در سیاتل بود و برای نخستین بار با کامپیوتر آشنا شد. آقای گیتس از مدرسه اش به نیکی یاد می کند و آنجا را نقطه شروع ایده ای می داند که با دوستش پل آلن در آنجا به آن رسید و دیگران با آن موافق نبودند.

* بعد از Lakeside نوبت دانشگاه هاروارد بود که پذیرای بیل جوان و باهوش باشد. در آنجا با بالمر آشنا شد. وی فقط دو سال در هاروارد بود و پس از دو سال آنجا را ترک کرد تا به همراه پل آلن به سراع راه اندازی مایکروسافت برود.

* آنها ورژنی از  BASIC  را برای MITS Altair به عنوان اولین کامپیوتر شخصی ساختند. BASIC یک زبان برنامه نویسی بود. آنها شرکتشان را در سال 1970 به واشنگتن منتقل کردند. آلن در سال 1982 مایکروسافت را ترک کرد.

* در سال 1980 گیتس بالمر را از Procter & Gamble قاپید. بالمر نخستین مدیر حرفه ای مایکروسافت بود. گیتس در واقع با دادن بخشی از سهام شرکت به بالمر او را اغوا کرد!

* در سال 1980 شرکت IBM مایکروسافت را اجاره کرد تا برایش سیستم عامل کامپیوتر بسازد. مایکروسافت سیستم عاملی به نام Q-DOS از شرکت تکنولوژی سیاتل خرید و آن را به IBM فروخت. نام این سیستم عامل به MS-DOS تغییر کرد و خیلی زود به سیستم عامل کامپیوترها تبدیل شد.

* استیو جابز شروع به ابراز لطف به جابز می کند. سخت است که اولین دیدار گیتس و جابز را تاریخ برایش تعیین کرد، اما با این حال مایکروسافت بسیاری از پول هایش را خرج سیستم عامل برای اپل می کرد. وقتی جابز مکینتاش را می ساخت، به سیاتل رفت تا گیتس را قانع کند برای مک سیستم عامل بسازد. روابطشان تا چند سال خوب پیش رفت.

* در سال 1983 مایکروسافت برای اولین بار طرح ویندوز را پیش کشید. ویندوز خیلی شبیه مکینتاش بود و همین امر باعث عصبانیت زیاد جابز و داد و فریادهایش بر سر گیتس شد. او می گفت که من به گیتس اعتماد کردم، اما گیتس دزدی کرد.

* سال 1985 مایکروسافت ویندوز را به بازار عرضه کرد. فروش سالانه ویندوز به نقطه ای رسید که 140 میلیون دلار فروش سالانه برایش ثبت شد.

* در سال 1986 ویندوز برای استفاده عموم آزاد شد. سهام مایکروسافت بین سال های 1986 تا 1996 افزایش صد برابری در ارزش را تجربه کرد.

* ویندوز باید اوج گرفتنش را مدیون این بداند که گیتس سیستم عاملی را ساخت که امتیاز انحصاری اش دست خودش است. سال 1990 نیز آفیس و ویندوز 3 را عرضه کرد که هر دو جهانی شدند.

* در سال 1994 گیتس با ملیندا فرنچ، یکی از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. آنها هم اکنو سه فرزند دارند و با هم یک بنیاد خیریه به نام خودشان را اداره می کنند.

* در سال 1995 گیتس درباره جدابیت اینترنت به مایکروسافتی ها هشدار داد. او اینترنت را یکی از مهمترین پیشرفت ها می دانست. طبعا او راست می گفت.

* گیتس در سال 1995 ویندوز 95 را عرضه کرد. او مایکروسافت را هدایت کرد تا به اوج رسید.

* او در دهه 1990 یک خانه بزرگ برای خود ساخت. مالیاتی که به این خانه تعلق می گرفت 1 میلیون دلار بود.

* سال 1995 بود که گیتس ثروتمندترین فرد جهان شد. او هر سال در بین ثروتمندترین هاست.

* در سال 1997 مایکروسافت 150 میلیون دلار روی اپل سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاری اپل را از مرگ حتمی نجات داد.

* پای گیتس در سال 1998 به خاطر انحصاگرایی در زمینه نرم افزار به دادگاه باز شد.

* حول و حوش سال 2002 او به یک تیم گلف یعنی آگوستا نشنال پیوست

* در سال 2004 او به هیئت مدیره برکشایر هاتاوای پیوست. این شرکت سرمایه گذاری، متعلق به دوست اقای گیتس یعنی وارن بافت معروف است.

* در سال 2008 از کارهای اجرایی فاصله گرفت و به یک مدیر نظارتی تبدیل شد.

* در دهه 2000 بنیاد خیریه خانواده گیتس اقدامات خوبی مثل ریشه کنی فلج اطفال، تلاش برای کاهش موارد ابتلا به مالاریا، مبارزه با ایدز و کارهای بسیار دیگری را انجام داد. همین اقدامات باعث محبوییت بیشتر آقای گیتس در میان مردم شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: bil بیل گیتس ,
تاریخ : یک شنبه 3 شهريور 1392
نویسنده : پارسین
"چاق" به چه فردی اطلاق می‌شود؟ زنان بیشتر چاق می‌شوند یا مردان؟ لاغر شدن چگونه و به چه صورت ممکن است؟ مناسب‌ترین رژیم غذایی برای یک فرد چاق چیست؟ و در صورت لاغر شدن چه کنیم تا دوباره گرفتار معضل چاقی نشویم؟
 
به گزارش مهر، امروزه چاقی و افزایش چربی خون، از مشکلات عمده افراد جامعه است و بیشتر بیماری‌های قلبی ـ عروقی، عضلانی و اسکلتی، گوارشی و سکته‌های قلبی به طریقی با چاقی در ارتباط هستند. این در حالی است که چاقی عوارض زیادی به دنبال دارد که بیماری‌های قلبی عروقی (فشار خون و تصلب شرايین، سکته قلبی)، بیماری‌های عضلانی استخوانی (آرتروز، التهاب مفاصل و استخوان‌ها)، بیماری‌های اختلالات خونی (استعداد بیشتر به ساختن لخته خونی) و  بیماری‌های ریوی (تنگی نفس در حین کارکردن و راه رفتن) از مهمترین آنهاست.
 
چاقی یعنی .....
غذا خوردن بیشتر از میزان طبیعی، عوامل ژنتیکی، محیطی، اجتماعی و اختلالات تیروئید عواملی هستند که موجب چاق شدن می‌شوند. در مجموع هر فردی که بيست درصد بیشتر از وزن ایده‌آل خود وزن داشته باشد چاق محسوب می‌شود. چاقی می‌تواند در هر فردی دیده شود حتی کودکان.
 
زنان بیشتر از مردان چاق می‌شوند
نتیجه تحقیقاتی که در مورد میزان چاقی در زنان و مردان انجام شده و در کتاب "ورزش، درمان بیماری‌ها"؛ تالیف دکتر لطفعلی پورکاظمی به آن اشاره شده است، نشان می‌دهد سی و پنج درصد زنان و بيست درصد مردان در دنیا چاق محسوب می‌شوند و از عوارض و بیماری‌های ناشی از چاقی رنج می‌برند.
 
چگونه لاغر شویم؟
رژیم غذایی و ورزش دو راه حل اصلی برای کم کردن چربی خون و کاهش وزن است. افراد چاق در حین رعایت یک رژیم غذایی فاقد کلسترول زیاد از جمله (تخم مرغ، جگر، مغز، چربی، گوشت قرمز، پوست مرغ، خامه، شکلات‌ها و سرشیر) باید هر هفته خودشان را وزن کنند و اگر با این رژیم غذایی فاقد چربی، کاهش وزن پیدا نکردند، آنگاه از مواد نشاسته‌ای مانند انواع شیرینی و قندها نیز پرهیز کنند.
 
مصرف میوه، سبزی، روغن‌های گیاهی، مختصری نان، قارچ، مرغ، ماست و ویتامین‌ها توصیه می‌شود. ورزش منظم روزمره به صورت نرمش‌های سبک و پیاده روی به مدت يک ساعت عصر بسیار مفید و ضروری است. در صورتی که رژیم غذایی بدون ورزش باشد میزان بازدهی آن کمتر است و حتی ممکن است عوارضی نیز بر جای گذارد.
 
در کنار توجه به این رژیم غذایی باید به ورزش هم بهای زیادی داد  چون ورزش به‌عنوان یکی از بهترین راه‌های پیشگیری و درمان چاقی است.
 
صبحانه، ناهار و شام یک فرد چاق + میان وعده‌ها 
دکتر لطفعلی پورکاظمی در کتاب ورزش، درمان بیماری‌ها آورده است: به طور حتم صبحانه باید شامل چند تکه نان، کمی پنیر، چای شیرین یا مقداری مربا باشد. باید توجه داشت که صبحانه نخوردن موجب زخم‌های معده و اثنی عشر در آینده خواهد شد. دلیل این موضوع آن است که خالی ماندن معده از شب تا صبح سبب تجمع حدود یک لیوان آب اسید در آن می‌شود که تنها در صورت خوردن مختصری غذای جامد، از معده وارد روده می‌شود و گرنه ماندن اسید در معده برای بیش از ده ساعت و برای مدت طولانی سبب تخریب آن می‌شود.
 
یک نکته: افراد جوان که ناراحتی معده و اثنی عشر ندارند می‌توانند برای صبحانه از یک یا دو عدد میوه به تنهایی استفاده کنند.
 
 در ساعت ده صبح از یک یا دو عدد میوه یا تکه‌ای نان با مربا استفاده کنید و توجه داشته باشید افرادی که می‌خواهند رژیم غذایی برای لاغری بگیرند به جای مصرف سه وعده غذای کامل صبحانه، ناهار، شام باید از شش وعده غذای سبک و فاقد قند و شیرینی یا مواد چرب و نشاسته‌ای استفاده کنند. آنها حتی باید بيست دقیقه مانده به ناهار یا شام از تکه‌ای کیک یا شیرینی یا مربا استفاده کنند تا جلوی اشتهای‌شان گرفته شود و برای صرف غذای اصلی ولع و اشتهای زیادی نداشته باشند و اینگونه معده کوچک‌تر شود.
 
ناهار باید شامل کاسه‌ای کوچک سوپ یا خورشت کم چربی یا چند تکه گوشت همراه با تکه‌ای نان یا کمی برنج (چند قاشق) باشد و از مصرف یک بشقاب کامل برنج و انواعی از غذاهای گوشتی پرهیز شود. مصرف مقداری سالاد همراه با یک کاسه کوچک سوپ یا خورش برای رژیم غذایی ایده آل است.
 
یک نکته: هنگام ناهار و شام از خوردن چند نوع غذا و گوشت و خورشت و غذاهای فرعی با یکدیگر  پرهیز شود چرا که مصرف مداوم چند نوع غذا با هم نه تنها سبب اختلالات گوارشی و سوء هضم خواهد شد، بلکه زمینه چاقی و ازدیاد فشار خون را فراهم می‌کند. 
 
در ساعت 4 تا 5 بعدازظهر مقداری میوه میل شود.
 
در ساعت 8 تا 10 شب مقداری سالاد یا کمی سوپ یا عدسی یا چند تکه نان یا مختصری لوبیا یا هر نوع غذای کم حجم و کم کالری و كم انرژی میل شود.
 
غذاهای توصیه شده برای افراد چاق
مهم‌ترین مسأله در زمان رژیم غذایی که از اهمیت خاصی برخوردار است این است که باید به جای خوردن غذاهای چربی‌دار، قندی و نشاسته‌ای از غذاهای کم انرژی و حجیم استفاده شود. غذاهایی که هنگام رژیم غذایی افراد چاق باید بیشتر مصرف شود عبارتند از : انواع میوه و سبزی و مواد دارای الیاف و یا فیبر زیاد که قادرند برای ساعت‌ها در معده و روده‌ها بمانند و برای افراد احساس سیری ایجاد کنند.
 
افرادی که ناراحتی معده دارند و نمی‌توانند از میوه‌ها و سبزی خام استفاده کنند از خورش‌های سبزی که زود هضم هستند، استفاده کنند یا میوه‌ها را به صورت پخته و کم شیرین مصرف کنند.
 
چه کنیم تا دوباره چاق نشویم
هنگام رژیم غذایی، ورزش‌های مداوم و دائمی باید انجام شود. حتی اگر با رژیم غذایی وزن زیادی هم کم شود اگر ورزش‌های مورد نیاز نیم ساعت صبح‌ها و یک ساعت عصرها انجام نشود باز هم چاقی به سراغ انسان می‌آید.
 
ورزش سبب می‌شود که بافت‌های زاید و ذخیره‌ای چربی از بدن کنده و حذف شوند و زمینه‌های چاق شدن مجدد از بین بروند. کاهش وزن با رژیم‌های سنگین در مدت کمتر از یک‌ماه در صورتی که براساس استانداردهای پزشکی نباشد بسیار خطرناک و در دراز مدت دارای عوارض جدی است اما اگر براساس جدول‌های تنظیمی و کنترل وزن و شرایط آناتومی و روحی و تغذیه‌ای فرد باشد مفید است.
 
حداق میزان چربی لازم در بدن هر فرد
نكته مهم در اجرای رژيم لاغری اين است كه در مورد ورزشكاران مذكر بالغ نبايد درصد چربی بدن هيچگاه كمتر از 5 درصد وزن كل و برای بانوان كمتر از 10 درصد باشد. زيرا وجود بافت چربی درحد استاندارد هر فرد بسيار ضرورت دارد و از طرفی ميزان بافت چربی يا درصد چربی بدن به عنوان راهنمای اصلی تنظيم كاهش وزن استفاده می‌شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: چاقی ، تناسب اندام ، ورزش ، سلامتی ,
تاریخ : شنبه 12 اسفند 1391
نویسنده : پارسین

 رادیو فردا  : آيا دروغ گفتن برای سلامت جسم و روان انسان بد است؟ اگر با علم به اين که دروغ‌تان هيچ وقت لو نمی‌رود، «راستش را نگوييد» چه؟ اگر راه رسيدن به به رفاه بيشتر، جايگاه اجتماعی بهتر، ثروت و قدرت از کذب رد شود، چطور؟ دکتر ريچارد گوندرمَن از دانشگاه اينديانا در مقاله‌ای برای مجله «آتلانتيک» به اين پرسش‌ها پاسخ داده است. 

تخمين زده اند که شهروندان معمولی آمريکا به طور متوسط هفته ای ۱۱ بار دروغ می گويند. با يک چنين آماری طبيعی است که بخواهيم بدانيم تأثير اين رفتار بر روی آدم ها چه می‌تواند باشد.

در سال ۲۰۰۵ هری فرانکفورت از دانشگاه پرينستون در کتابی تحت عنوان «پيرامون مُهمل» ادعا کرد که دروغگويی با آن چه او «مُهمل‌گويی» ناميده بود، تفاوت دارد. به عقيده اين نويسنده دروغگوها واقعيت را نمی گويند، اما [در عمق درونی خود] صداقت برايشان اهميت دارد. در مقابل جماعت مُهمل‌گويان هستند که اساساً برای واقعيت «تره هم خورد نمی‌کنند.» هدف اين قبيل آدم ها از قلب واقعيت تحت تأثير قرار دادن ديگران است.

در حالی که افراد دروغگو، به ميل و خواست خود سراغ دروغ می روند، مُهمل گويان «هيچ وقت اعتراف نمی کنند که درباره مطلبی چيزی نمی دانند.» اين نوع انسان ها در محافلی خاص، از قبيل جامعه پزشکان و دانشگاهيان، بيشتر ديده می شوند. در ميان اين گروه های اجتماعی تلاش بيشتر اعضا بر آن است که ديگران را مُجاب کنند که «بيشتر از طرف مقابل سرشان می شود.» ازين رو، به جای اين که بگويند «نمی دانم،» داستان سرايی ها می کنند که ظاهر خود را طوری نشان دهند «انگاری علامه دهرند، در حالی که هيچ نمی دانند.»

بر اساس پژوهشی جديد در دانشگاه نوتردام که بر روی ۱۱۰ نفر و در طول بازه زمانی ده هفته ای صورت گرفت، «دروغگوها از سلامت کمتری برخوردارند.» محققان به نيمی از اين ۱۱۰ تن گفته بودند که در طول مدت آزمايش بايد از گفتن هرگونه دروغی پرهيز کنند، در حالی که از گروه دوم چنين چيزی خواسته نشده بود. در پايان هر هفته نيز هر دو گروه را در معرض آزمايش دروغ سنجی قرار می دادند. اين بررسی نشان داد که اشخاصی که توانسته بودند در هفته به طور متوسط سه بار کمتر دروغ بگويند از مشکلات روانی کمتری شکايت می کردند و مسائلی مانند نگرانی و بيماری های فيزيکی (از جمله سردرد) در آنها نسبت به گروه ديگر کمتر مشاهده می شد.


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
برچسب‌ها: دروغ-کم ذهنی ,
تاریخ : شنبه 12 اسفند 1391
نویسنده : پارسین

فردا :  برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی ها در کنار سایر میوه ها استفاده می کنیم و شاید تا به امروز خیلی به خواص و توانایی این گیاه سبز رنگ دقت نکرده بودیم. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است که می تواند در نقش چربی سوز به کار رود. در این مطلب شما را با روشهایی برای چربی سوزی با خیار آشنا می کنیم. 

_ یک عدد خیار خرد شده، مقداری تمشک و نعنا را به همراه 350 گرم ماست و مقداری یخ درون دستگاه مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید. این ترکیب می تواند به عنوان یک نوشیدنی تقویتی و همچنین چربی سوز عالی برای زمان پس از تمرین عمل کند. فراموش نکنید که کلسیم موجود در ماست میز یک چربی سوز ایده آل است. 

_ یک ترکیب مناسب دیگر که از آن می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل نیز بهره برد، ترکیب 100 گرم پنیر فتا، یک خیار خرد شده، یک قاشق غذا خوری ماست و 100 گرم زیتون سیاه است. باید گفت که پنیر فتا یک منبع مناسب ویتامین ب2 است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در ترکیب با خیار و ماست به چربی سوزی بیشتر منجر می شود. 

_ آیا تا به حال در مورد سوپ خیار شنیده بودید؟ برای درست کردن این سوپ کافی است که تخم های خیارها را خارج کنید و سپس آنها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید. سپس خیارها را 500 میلی لیتر آب مرغ و یک پیاز خرد شده ترکیب کنید. این مخلوط را با حرارت بپزید و مقداری پودر فلفل نیز به آن اضافه کنید. این سوپ شدیدا متابولیسم بدن شما را فعال کرده و به شما در چربی سوزی کمک خواهد کرد. 

_ اما فرمول نهایی ما برای شما یک ترکیب سالم دیگر است که بر اساس ترکیب یک خیار بزرگ خرد شده با سیر حب شده است. این ترکیب را با مقداری نعنا ترکیب کرده و مقداری خامه ترش را نیز به آن اضافه کنید. از این ترکیب سس گونه می توانید در کنار ماهی قزل آلا استفاده کنید. بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که سیر نیز دارای ترکیبهایی است که چربی سوز هستند -


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
برچسب‌ها: خیار-چربی سوزی-لاغرشدن ,
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین

در بازار نشر کشور این روزها کتب روانشناسی در کنار رمان​های ترجمه​ای طرفداران زیادی دارد که در این میان کتاب​های کاربردی با هدف آموزش​های روانکاوی برای زوج​های جوان بیشتر خریدار دارد.
 
«رویکرد هیجان مدار در زوج درمانی» نوشته نازنین هنرپروران از سوی انتشارات دانژه وارد بازار نشر شده که با استقبال مخاطبان نیز همراه شده است. زوج‌درمانی در اوایل دهه 1980 به مثابه پاسخی به فقدان مداخلات زوجی فعال و کارآمد مطرح شد.

این فقدان بیش‌تر در حوزه انسان‌گرایی احساس می‌شد. این رویکرد درمانی بر نقش کلیدی و اهمیت حیاتی هیجان و محاورات برخاسته از هیجانات، در سازماندهی به الگوهای تعاملی تاکید دارد. امروزه نیز نقش برجستة هیجانات در تعارضات زناشویی مورد پذیرش قرار گرفته است و مطالعة پژوهشگران نیز در این خصوص رو به گسترش است.

 نگارنده در کتاب حاضر، ضمن مروری بر ادبیات پژوهشی زوج‌درمانی، به برخی از اصلی ترین معضلات زندگی زناشویی زوج های جوان می پردازد.
 
همچنین کتاب «در مورد زن ها چه می دانی؟» نوشته باربارا دی آنجلس با ترجمه الهام آرام نیا - شمس الدین حسینی از سوی نشر هیرمند نیز این روزها در بازار کتاب مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است. این کتاب بیشتر درباره یک جمله است: «رازهایی که زنان می خواهند مردان بدانند»

ناشر در توضیح کتاب آورده است: «باربارا دی آنجلس، یکی از تاثیر گذار ترین آموزگاران زمان ما در زمینه روابط و رشد شخصی است. در بیست و پنج سال گذشته، او به ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان با پیام‌های مثبت خود در مورد عشق، شادی و جستجو برای معنا در زندگی کمک رسانده‌است. او یکی از پرفروشترین نویسندگان در زمینه روانشناسی و شخصیت محبوب تلویزیونی و از سخنران انگیزشی است، باربارا از پیشگامان در زمینه تغییر شخصیت است و یکی از اولین کسانی بوده‌است که به عمومیت این ایده را داده‌است. 
 

مابقی ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
برچسب‌ها: عروسی ,
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین
مهم نیست که چقدر باید پیشرفت کنیم، مهم این است که نقاط کوری خواهیم داشت. نقاط کور چیزهایی درمورد ما هستند که اطلاعی از آنها نداریم و هیچوقت نمی‌توانیم چیزهایی که نسبت به آن کور هستیم را رشد دهیم. خواستن نظر و فیدبک دیگران ساده‌ترین، سریع‌ترین و موثرترین راه برای ارتقاء فردی است.
کسی را نمی‌شناسم که بدون زحمت کشیدن توانسته باشد در چیزی موفق شود. یکی از مهمترین اجزاء و مولفه‌های برتری، تلاش و کوشش است.

1 - همیشه هدف را در ذهن داشته باشید
همه چیز با هدفی که می‌خواهید به آن برسید شروع می‌شود. اگر ندانید هدفتان چیست، هیچ راهی برای رسیدن به آن وجود ندارد. تصور کنید وارد یک تاکسی می‌شود، اولین کاری که می‌کنید چیست؟ شاید اول به راننده سلام کنید اما بعد چه؟ به راننده می‌گویید که کجا می‌خواهید بروید تا او بتواند شما را به آنجا برساند. به همین ترتیب باید بدانید جایی که در زندگی می‌خواهید به آن برسید کجاست.

به همین دلیل خیلی مهم است که هدف‌های مشخص از چیزهایی که می‌خواهید برای خودتان ایجاد کنید. چه می‌خواهید؟ اهداف و رویاهای شخصیتان چیست؟ من خودم کنار تختم کاغذی چسبانده‌ام که روی آن اهداف ورویاهایم را نوشته‌ام. این اهداف به من یادآوری می‌کنند که دقیقاً چه می‌خواهم و هر روز من را به سمت آنها حرکت می‌دهد.

مابقی ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
آخرین مطالب

/
این سایت برگرفته ازسایتهای متنوع هست که مطالب به دلخواه انتخاب شده است