لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
<-Text3->
عنوان پاسخ بازدید توسط
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین
اینها عناصر موفقیتند که در اختیار همه است، حتی اگر خیلی افراد نخواهند که این اصول را بپذیرند. از این گذشته همه ما در انتخابمان آزادیم. می توانیم تصمیم بگیریم که موفق شویم یا شکسته بخوریم، انتخاب با ماست.
همه چیز از فکرتان شروع می شود. این سیستم اعتقادی شما و طرز تفکرتان است که زندگی امروزتان را شکل می دهد. اگر زندگی متوسط الحالی را می گذرانید به خاطر تصمیمات بدی است که اتخاذ کرده اید. و تصمیمی که گرفتید هم از طرز تفکر و باورهایتان سرچشمه می گیرد.

درنتیجه، اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید اول از فکرتان شروع کنید. طرز تفکر افراد موفق را الگوی خود قرار دهید و مطمئن باشید که شما هم مثل آنها نتیجه عالی به دست خواهید آورد.

طرز فکر 1: همه انسانهای موفق مسئولیت پذیر هستند. مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، افراد موفق مسئولیت آنرا به گردن می گیرند. هیچوقت اقتصاد یا کس دیگری را در کسادی کارشان مقصر نمی کنند. درعوض، با قبول اشتباه خود مسئولیت آن را پذیرفته و به فکر بهبود وضعیت می افتند. افراد موفق می دانند که اگر دیگران را مقصر بدانید یا مسئولیت را گردن این و آن بیندازید، قدرت کنترل موقعیت را از دست خواهید داد.

طرز فکر 2: همه انسانهای موفق به کار خود متعهدند. موفقیت اتوماتیک وار به دست نمی آید؛ از آسمان به زمین نمی افتد. باید برای به دست آوردن چیزهایی که در زندگی می خواهید، 100% به کارتان تعهد داشته باشید. خیلی ها فقط رویای موفق شدن را در سر می پرورانند، امیدوارند که موفق شوند، آروزیشان موفقیت است اما هیچوقت به کارشان متعهد نمی شوند. لحظه ای که تصمیم می گیرید و 100% به کاری متعهد می شوید، دیگر هر کاری که لازم باشد برای رسیدن به آن انجام می دهید.
مابقی درادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین
یک مرد واقعی در انتظار صدقات و نیکوکاری های دیگران نمی نشیند. و پول پدرش نیز برای او کفایت نمی کند. او خود در جستجوی روزی خود بر می آید و اگر از پدرانش به او ارثیه ای برسد، به جای هدر دادن آن، ده برابرش می کند.
درس امروز درسی پایه ای و اساسی است، در مورد پایه و اساس مرد بودن است. با کلیه ی اطلاعاتی که در دست دارم، مطمئن هستم که شما بحث درمورد چنین مسائلی را بی فایده می دانید و خواهید گفت چرا وقتی مسائل مهمتری مثل کار و تجارت هست، باید چنین چیزهایی یاد بگیرید.


پاسخ این سوال بسیار ساده است:

برای ساختن یک خانه ی فوق العاده، ابتدا باید یک فونداسیون محکم بسازید تا بتوانید سایر چیزهای زیبا را روی آن قرار دهید. برای ساختن یک مرد بزرگ نیز، نیاز به یک پایه و اساسی استوار و مستحکم است تا بعد بتوانید چیزهای کوچک دیگر را روی آن اضافه کنید.

طی چند سال گذشته به من ثابت شده که اکثر مردها فاقد این فونداسیون و بنیاد هستند تا بتوان به آنها قانون ها و اصول دیگر را آموزش داد. تعاریف بسیاری برای یک مرد وجود دارد و افراد مختلف نظریه های متفاوتی دارند. اما من در اینجا آنچه واقعاً لازم است بدانید را برایتان آورده ام.

ویژگی اول: یک مرد واقعی محکم و قوی است

یک مرد واقعی بخاطر هر چیزی گریه نمی کند، زاری نمی کند، شکایت از چیزی نمی کند، تمارض نمیکند، و لازم نیست هر بار که عطسه کرد به پزشک مراجعه کند. یک مرد واقعی تصمیم می گیرد و با عواقب و نتایج این تصمیمات روزگار می گذراند. یک مرد واقعی مسئولیت اعمال و حرف های خود را بر عهده می گیرد. یک مرد واقعی، محکم و استوار است. و با سختی های زندگی مقابله می کند. یک مرد واقعی خشن و سرسخت است و از خود احساسات نشان نمی دهد. یک مرد واقعی ستون فقرات خانواده است و نمی تواند از خود ضعف نشان دهد. اگر از عنکبوت می ترسید، مسلماً یک مرد واقعی نیستید.
مابقی ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
برچسب‌ها: ازدواج-عروسی ,
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین
سعی کنید حرف‌هایتان را به طور کامل در این گفتگو مطرح کنید. گاهی اوقات وقتی هر دو طرف فرصت بیان همه حرف‌هایشان را به دست می‌آورند، خودبه‌خود مشکلات و سوءتفاهمات رابطه از بین رفته و رابطه ترمیم می‌شود. حداقل می‌تواند شروع خوبی برای ترمیم رابطه باشد.
خیلی وقت‌ها روابطمان با شکست مواجه می‌شوند. اگر بخاطر کاری که یکی از شما انجام داده یا حرفی که زده، سوءتفاهمی اتفاق بیفتد، می‌تواند رابطه را با شکست روبه‌رو کند.

خوشبختانه چیزهای شکسته شده قابل ترمیم هستند. البته گاهی‌اوقات. وقتی رابطه‌ای خاتمه می‌یابد، باید اول از خودتان سوال کنید آیا این رابطه ارزش نجات دادن را دارد؟ آیا واقعا می‌خواهید آن رابطه را ادامه دهید؟ آیا طرفتان همان کسی است که بخواهید با او بمانید؟ اگر اینطور نیست، پیشنهاد می‌کنیم برای ترمیم رابطه‌تان با او، وقت نگذارید.

از طرف دیگر، اگر برای دوستی و رابطه با آن فرد ارزش قائل هستید و آن رابطه برایتان اهمیت دارد، پس باید به هر طریق ممکن تلاش لازم برای ترمیم آن رابطه را صرف کنید.

سوال اینجاست که چطور باید این کار را انجام دهید؟ اولین کاری که باید بکنید این است که با آن فرد تماس بگیرید و بگویید که برای دوستی با او ارزش قائل هستید و دوست دارید که در این رابطه با او حرف بزنید. برای او توضیح دهید که می‌خواهید سوءتفاهمات را از بین ببرید، حال تقصیر هر کدام از شما بوده باشد. وقت مشخص کردن مقصر نیست، وقت آن است که درکتان را بالا ببرید و به هر راهی که شده برای برقراری یک گفتگو و ارتباط عمیق‌تر زمان بگذارید.

مابقی ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین

 

سوال "شما مشغول چه کاری هستید؟"، یکی از اولین سوال‌هایی است که در هر مراسم خواستگاری تکرار می‌شود. شغل و موقعیت اجتماعی هر کس، تقریبا میزان بلوغ اجتماعی او را مشخص می‌کند؛ مثلا خانم‌ها باید بدانند که خواستگار حول و حوش آینده کاری خودش را در کجا می‌بیند و چقدر می‌تواند با شرایط تطابق پیدا کند.
هرکسی می‌خواهد ازدواج کند، باید به یک حداقل‌هایی در زمینه‌های مختلف شخصیتی رسیده باشد. ازدواج بچه بازی نیست و اگر به اندازه کافی در این زمینه‌ها به بلوغ نرسیده باشیم، حتما یک جای کارمان می‌لنگد. رسیدن به این بلوغ‌های شش گانه همان درست بزرگ شدن است. با توجه به شرایط اجتماعی و خانوادگی، پسرهای ایرانی معمولا تا 28،27 سالگی به این بلوغ‌های شش گانه نمی‌رسند، پس خانم‌ها باید حواسشان به سن و سال همسر آینده شان هم باشد.

• بلوغ جنسی :
آمار بالای طلاق به دلیل مشکلات جنسی، میزان اهمیت این بلوغ را نشان می‌دهد اما هرطور شده باید رودربایستی را با خودتان بگذارید کنار و رک و رو راست نیازهای جسمی‌تان را بشناسید. سلیقه‌های خودتان را پیدا کنید و موقع انتخاب همسر حواستان به این چیزها هم باشد. قبل از ازدواج باید تکلیفتان را با نیازهای روحی و جسمی‌تان مشخص کرده باشید. سواد و کفایت مدیریت روابط جنسی از قبل ازدواج شروع می‌شود.
مابقی ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: ازدواج -عروسی ,
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین
تاریخ برگزاری جشن عروسی شما، اثر مستقیم بر هزینه های شما دارد. بسیاری از تالارها و باغ تالارهای پذیرایی، در روزهای خاص، اعیاد مذهبی و حتی آخرهفته ها، قیمتی متفاوت از روزهای عادی دارند.
اولین و مهمترین قدم در برنامه ریزی عروسی، تعیین تاریخ عروسی است. برای تصمیم گیری در باره تاریخ این مراسم مهم،‌ نكاتی را باید مد نظر داشته باشید.

1- قبل از هرچیز یك تقویم تهیه كنید
اولین ابزاری كه برای برنامه ریزی عروسی نیاز دارید یك تقویم است. بهتر است تقویم شما از نوع تقویم های جدولی یك یا دو صفحه ای باشد. این تقویم ها تمام روزهای سال را اصطلاحا در یك نگاه به شما نمایش می دهند. برای تعیین رویدادهای مهم مثل: تاریخ عروسی، عقد قرارداد ها، انجام خریدها و... تقویم های جدولی و یك صفحه ای دید بهتری به شما می دهند. تقویم های دفترچه ای اما ابزارهای مناسبی برای نگارش برنامه ها و پیگیری كارها هستند. در فازهای بعدی برنامه ریزی كه قصد نگارش برنامه ها و پیگیری آنها را دارید،‌ سررسید ها و تقویم های دفترچه ای می توانند به شما كمك كنند.

2 – حداقل از شش ماه قبل از عروسی، روز و تاریخ را نهایی كنید
به طور متوسط بهتر است از یك سال قبل، فصل و ماه برگزاری عروسی خود را تعیین كنید و از حدود شش ماه قبل، روز و تاریخ دقیق عروسی را تعیین كنید. مثلا در فروردین ماه باید بدانید كه در آغاز سال بعد و احتمالا در فروردین بعدی عروسی خواهید كرد و تقریبا در مهر ماه همان سال، تاریخ و روز دقیق را نهایی كنید.

مابقی درادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: عروسی ازدواج ,
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین

 

مسلماً علت این امر، منفی بافی درونی خود آنهاست. در گذشته وقتی قصد انجام کاری را داشتند می گفتند: نفوس بد نزنید یا نفوس خوب بزنید. این اصطلاح نیر دقیقاً به همین اصل باز می گردد که شما با کلام خود می توانید روند حوادث را به میل خودتان تغییر دهید.
شما با کلام خود می توانید روند حوادث را تغییر دهید. آیا هیچوقت به این موضوع فکر کرده اید که ارادهٔ شما، تولید کننده افکارتان است نه اتفاقات روزمره؟ افکار و تصاویر ذهنی خود را کنترل کنید و اراده خود را بر آنها تحمیل کنید. هرگز اجازه ندهید فردی یا موضوعی افکار شما را دستخوش نوسان کند یا تصویر ذهنی نامطلوبی برای شما بسازد. به جای تصاویر درهم و منفی، تصاویری زیبا از ذهنتان بسازید آنگاه خواهید دید که ذهن شما چه پیشگوی قابلی است.

مابقی ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برچسب‌ها: ازدواج ,
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین
عشق ماندگار تجربه‌ای منفعل و خودبه‌خودی نیست. همینطوری برایتان اتفاق نمی‌افتد. عشق ماندگار "پیداکردنی" نیست. باید آن را به مروز زمان بسازید. این عشق نیازمند صرف زمان، تلاش و انرژی است. و مهمتر اینکه، نیازمند خِرد است. باید بدانید که برای ماندگار کردن عشقتان چه باید بکنید.
هر رابطه‌ای یک چرخه دارد. در ابتدا، شما عاشق همسرتان می‌شوید. مدام منتظر تماس‌ها و نوازش‌هایش هستید و خصوصیات و شخصیت همسرتان برایتان جذابیت زیادی پیدا می‌کند.

اینکه عاشق همسرتان شوید کار سختی نیست. درواقع، تجربه‌ای بی‌اختیار است که هیچ چیز آن دست خودتان نیست.

درمورد آدمهای عاشق گاهی می‌گویند در دام عشق افتاده است. به تصویری که این جمله به ذهنتان می‌آورد فکر کنید. نشان می‌دهد که هیچ چیز دست خودتان نبوده است و ناغافل و بدون کنترل و اراده خودتان در آن اسیر شده‌اید!

عاشق شدن آسان است. عاشق شدن تجربه‌ای منفعل و خودبه‌خودی است.

اما بعد از گذشت چند سال از ازدواج، آن رضایت‌مندی و شادی اوایل ازدواج ناپدید می‌شود. این چرخه طبیعی هر رابطه است. شاید کُندتر اتفاق بیفتد اما حتماً می‌افتد. تماس‌های تلفنی کم‌کم آزاردهنده می‌شوند (اگر تماسی وجود داشته باشد!)، ناز و نوازش عاشقانه همیشه خوشایند نیست و خصوصیات همسرتان خیلی وقت‌ها نه‌تنها به نظرتان جذاب نمی‌آید بلکه دیوانه‌تان می‌کند.
علائم این مرحله در هر رابطه متفاوت است اما اگر به ازدواج خودتان فکر کنید، متوجه یک تفاوت شگرف بین مرحله اولیه و مرحله راکدتر یا حتی عصبانی‌تر خواهید شد.

مابقی ادامه مطلب

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برچسب‌ها: ازدواج -راهکارهای ازدواج ,
تاریخ : 10 مهر 1391
نویسنده : پارسین
در دستیابی به اهدافتان مصمم باشید. پافشاری سر سختانه اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و شما را به پیروزی نهایی نزدیک می کند.
اشاره:
افراد ثروتمند و میلیونر خود ساخته باهوش تر وبرتر از شما نیستند .اما آنها از یک سری اسرار ویِِژه برای ثروتمند شدن بهره گرفته اند که شما نیز می توانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید .

افراد ثروتمند و میلیونر خود ساخته باهوش تر وبرتر از شما نیستند .اما آنها از یک سری اسرار ویِِژه برای ثروتمند شدن بهره گرفته اند که شما نیز می توانید با پیروی از آنها حداقل کسب و کار خود را رونق بخشید .

1.رویاهای بزرگی در سر داشته باشید. افکار بزرگ زندگی شما را متحول می سازد.

2.یک تصویر خاص از مقصدمسیر خود در ذهن تان ترسیم کنید. هر اندازه این تصویر مشخص تر و خاص تر باشد امکان دستیابی شمابه آن بیشتر خواهید بود.

3.به گونه ای رفتار کنید که گویی شما مالک کسب و کارتان هستید.ولو آنکه برای شخص وشرکت دیگری کار میکنید. این نگرش شما بذر های موفقیت واستقلال شغلی را در سرنوشت شما خواهد داشت.

4.شغل خود را دوست داشته باشید چنانچه به آن علاقه مند نیستید آن را رها کنید. با "نه" گفتن به شغلی که تنها برای پول انجامش میدهید شغل دلخواه خود را همچون آهن رباجذب خود خواهید کرد.

5.یک گروه خوش فکر تشکیل دهید.با افرادی که متعهد به ایجاد یک شغل بزرگ هستندجلسه تشکیل دهید . اندیشه ها و ایده های خود را با دیگران در میان بگذارید و از یکدیگر پشتیبانی کنید.

6.همواره ضوابط اخلاق کاری را رعایت کنید.

7.پیشرفت وبهبودی دائم و بی وقفه در شغل خود را سر لوحه اعمال خود قرار دهید. همیشه به علم خود بیا فزایید.

8.به شغل خود به عنوان یک خدمت رسانی بنگرید. یاری رساندن به دیگران کسب و کار شما رونق خواهید بخشید.

9.از تمام جزئیات و ریزه کاری های شغل خود آگاهی یابید. این پیشه ی شماست .

10.مترصد فرصتها باشید. هر لحظه ممکن است بردر شما بکوبد . آیا شما آماده هستید ؟

11.تناسب اندام خود را حفظ کنید .ذهن توانمند جسم نیرو مندی پدید می آورد . بدن ضعیف معلول ذهن ضعیف است سلامت جسمی وروانی شما اساس موفقیت شما در زندگی است .

12.زندگی خود را اولویت بندی کنید . ابتداکار های مهم تر را به انجام رسانید

13.پیش ازآنچه مشتری انتظار دارد به وی خدمت ارائه دهید .با این عمل اعتماد سازی کرده ومشتریان شما را افزایش میدهد .

14.فرد منضبطی باشید . زندگی خود را از فعالیت ها و افرادی که موجبات پیشرفت و بالندگی شما را فراهم می آورند پر کنید، فعالیتهایی که بر زندگی شما اثر منفی میگذارند رااز خود دور سازید .

15نخست به خودتان پرداخت کنید. این نخستین قانون متمولان است . پس انداز را هیچگاه فراموش نکنید.

16.هر از چند گاهی تنهایی را تجربه کنید . در زمان تنهایی به ندای درون و اندیشه های ذهن خود گوش فرا دهید و برنامه ریزی های خلا قانه کنید .

17.به سوی برتری گام بردارید . بهترین را ارج دهید و به کمترین از آن قانع نباشید .

18.صداقت و درستکاری بهترین سیاست است . خود وخواسته های خود را بشناسید و آنها را همیشه صادقانه بیان دارید .

19.در روند تصمیم گیری سریع عمل کرده و در تغیر آنها کند و آهسته باشید .

20.شکست گزینه ی شما نخواهد بود .تمام افکار شما باید برموفقیت متمرکز باشد. شما باید موفق گردید .

21.در دستیابی به اهدافتان مصمم باشید. پافشاری سر سختانه اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و شما را به پیروزی نهایی نزدیک می کند.

22.بر خلاف جریان آب شنا کنید هیچکاه از ایده ها ،عقاید و رویکرد های نو نهراسید .

23.بر روی فرصتها تمر کز کنید نه بروی موانع .

24.سه عنصر ترس ،پشت گوش اندازی و تنبلی را از زندگی خود بیرون اندازید .

25.به خاطر داشته باشید اغلب افرادی که در کنار شما زندگی می کنند از پیشرفت و ثروتمند شدن شما خشنود نخواهد شد و ممکن است در این مسیر مرتبا شما را از دستیابی به اهدافتان دلسرد سازند . تنها به اهداف خود بیاندیشید و آنها را نادیده بگیرید .

26.یاد بگیرید خود خواه باشید. خود خواهی به معنی نادیده گرفتن حقوق دیگران نیست بلکه به مفهوم ارج نهادن به خواسته هاو آرزو ها ی خودتان و مقدم دانستن آنها برخواسته های دیگران است .

حال اگر فرد بد شانسی نباشید،حتما پولدار می شوید .

منبع: ای پارسی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین مطالب

/
این سایت برگرفته ازسایتهای متنوع هست که مطالب به دلخواه انتخاب شده است