لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
<-Text3->
عنوان پاسخ بازدید توسط
تاریخ : دو شنبه 5 تير 1391
نویسنده : پارسین

سرکه خالص را داخل یخچال، جای نان قفسه‌های صندوق خانه یا انبار و دیوارها بمالید تا از رشد کپک و قارچ جلوگیری کند.
- اگر سرکه خالص و قوی را با یک پارچه مرطوب روی سطوح بیرونی لوازم منزلتان بمالید، آن‌ها را تمیز و براق خواهند کرد.

- یک دوم فنجان سرکه را به چهار لیتر آب اضافه کنید و با آن کاشی، لینولئوم و کف‌های چوبی را تمیز کنید. سرکه لک آب را از روی تجهیزات کروی آشپزخانه و حمامتان خواهد برد و آن‌ها را براق و تمیز می‌کند.

- برای پاک کردن شیشه‌های پنجره‌تان آن‌ها را با روزنامه‌ای که در محلول آب و سرکه فرو برده‌اید بشوئید و بعد با روزنامه دیگری خشک کنید.
- سرکه و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری درآید. بعد این خمیر را به تابه مسی، سطل و ظروف دیگرتان بمالید تا آن‌ها براق شوند.
- معمولاً سوراخ‌های در نمکدان بعد از مدتی زنگ می‌زنند یا فاصله‌های بینشان از بین رفته هر چند سوراخ تبدیل به یکی می‌شوند. برای اینکه مانع این کار شوید، می‌توانید آن‌ها را در سرکه داغ خیس کنید بعد تکه‌های زنگ زده فاسد شده را که خودبه‌خود جدا می‌شوند را بشوئید و خوب آب کشیده و خشک کنید.
- برای از بین بردن جای عرق از لباس می‌توانید زیر بغل لباس را با سرکه سفید شسته بعد با آب بشوئید. با این کار بوی سرکه هم از بین خواهد رفت.
- جوراب‌ و لباس‌های زیر پشمی و غیره اگر در محلولی از یک چهارم فنجان سرکه و ۴ لیتر آب خیس بخورند بوی ناراحت کننده خود را از دست خواهند داد.
- یک نیمه فنجان سرکه که به آب آخرین مرحله ماشین رختشوئی‌تان موقع شستن لباس‌هایتان اضافه شود، کف صابون را کاملاً از بین برده و رنگ لباس‌ها را باز می‌کند و بوی بد آن‌ها را از بین می‌برد.
- حلقه را با خیس کردن در سرکه تمیز کنید.
- پیش از آنکه کت جیرتان خیلی کثیف شده و نیاز به خشک‌شوئی پیدا کند، با یک برس مخصوص جیر آن را خوب برس بکشید بعد با یک پارچه نرم که در سرکه خیس کرده‌اید روی کتتان را بمالید و آن را آویزان کنید تا تقریباً خشک شود به این ترتیب بوی سرکه باقی نخواهد ماند.
- برای پاک کردن چسب مایع خشک شده از سرکه داغ استفاده کنید.
- اگر پارچه کرپ یا ابریشم مصنوعی شما، برق افتاده‌اند، آن‌ها را با پارچه نرمی که در سرکه خیس خورده بمالید و بگذارید خشک شوند.
- اگر ظروف آلومینیومی‌تان در اثر پختن حبوبات، برنج یا تخم‌مرغ کدر شده‌اند، کافی است هنگام پختن این مواد چند قطره سرکه به آب اضافه کنید.
- اگر مقدار کمی سرکه به غذاهای خیلی شور اضافه شود، کمک خواهد کرد تا مزه شوری غذا کمتر به‌نظر برسد.
- رومیزی‌ها، سفره‌ها و پرده‌های پلاستیکی در صورتی‌که یک فنجان سرکه به آبی که می‌خواهید آن‌ها را با آن بشوئید اضافه کنید. نرم باقی خواهند ماند.
- بوی نامطبوع مایع ضدعفونی کننده لباس‌هایتان را می‌توانید با آب کشیدن آب لباس‌ها در محلول آب و سرکه از بین ببرید.
- شیشه عینک‌تان را می‌توانید با چند قطره سرکه پاک کنید.

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: خواص سرکه -خاصیت سرکه ,
تاریخ : دو شنبه 5 تير 1391
نویسنده : پارسین
بزرگترین چرخوفلک در دنیا ..... به بلندی ۱۱۷ متر
largest carousel in the world…..117 meters

گروه اینترنتی شادینه - برای عضویت کلیک نمایید



چاه تور (شمال آمریکا)
Thor’s Well
(North America)
گروه
اینترنتی
شادینه - برای عضویت کلیک نمایید
 
دریاچه فیروزه که در گودی یک شهاب فرود آ مده شکل گرفته. پارک ملی تانگاریرو، نیوزلند
Turquoise lake created in the crater. National Park Tongariro-New Zealand
گروه اینترنتی شادینه - برای عضویت کلیک نمایید
 
رستورانی روی یک صخره ..... کنار آبهای خاوری جزیره زنزبار (نزدیک کشور سومالی(
و رسیدن به این رستوران بستگی به موج روز داره که بشه پیاده یا با کرجی بهش رسید.
Restaurant on a cliff….east coast of Zanzibar.
Dependent on the waves that day…….you can get there by walking or a boat.
گروه اینترنتی
شادینه -
برای
عضویت
کلیک نمایید
 

مابقی عکسها درادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
برچسب‌ها: عکس زیبا قشنگ دیدنی تصاویر متحرک ,
تاریخ : دو شنبه 5 تير 1391
نویسنده : پارسین


 

مـاجــرای یه آشی برات بپزم که یه وجب روغن رويش باشه
در کتاب (سه سال در دربار ايران) نوشته دکتر فووريه٬ پزشک مخصوص ناصرالدين شاه، مطلبی نوشته شده که پاسخ اين مسئله يا اين ضرب المثل رايج بين ماست. او نوشته:
ناصرالدين شاه سالی يک بار (آنهم روز اربعین) آش نذری می‌پخت و خودش در مراسم پختن آش حضور می‌یافت تا ثواب ببرد.
در حياط قصر ملوکانه اغلب رجال مملکت جمع مي‌شدند و برای تهيه آش شله قلمکار هر يک کاری انجام مي‌دادند. بعضی سبزی پاک مي‌کردند. بعضی نخود و لوبيا خيس مي‌کردند. عده‌ای ديگ‌های بزرگ را روی اجاق مي‌گذاشتند و خلاصه هر کس برای تملق و تقرب پيش ناصر الدين شاه مشغول کاری بود. خود اعليحضرت هم بالای ايوان می‌نشست و قليان مي‌کشيد و از آن بالا نظاره‌گر کارها بود.
سر آشپزباشی ناصرالدين شاه مثل يک فرمانده نظامی امر و نهی مي کرد.
بدستور آشپزباشی در پايان کار به در خانه هر يک از رجال کاسه آشی فرستاده ميشد و او می‌بايست کاسه آن را از اشرفی پر کند و به دربار پس بفرستد.
کسانی را که خیلی می‌خواستند تحویل بگیرند روی آش آنها روغن بیشتری می‌ریختند.
پر واضح است آن که کاسه کوچکی از دربار برايش فرستاده ميشد کمتر ضرر مي‌کرد و آنکه مثلا يک قدح بزرگ آش (که یک وجب هم روغن رویش ریخته شده) دريافت مي‎کرد حسابی بدبخت ميشد.
به همين دليل در طول سال اگر آشپزباشی مثلا با يکی از اعيان و يا وزرا دعوايش ميشد٬ آشپزباشی به او مي‌گفت:
بسيار خوب! بهت حالی مي‌کنم دنيا دست کيه! آشی برات بپزم که يک وجب روغن رويش باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: روغن - اش - یه وجب روغن ,
تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

اولین و مهمترین قدم در برنامه ریزی عروسی، تعیین تاریخ عروسی است. برای تصمیم گیری در باره تاریخ این مراسم مهم،‌ نكاتی را باید مد نظر داشته باشید.

1- قبل از هرچیز یك تقویم تهیه كنید
اولین ابزاری كه برای برنامه ریزی عروسی نیاز دارید یك تقویم است. بهتر است تقویم شما از نوع تقویم های جدولی یك یا دو صفحه ای باشد. این تقویم ها تمام روزهای سال را اصطلاحا در یك نگاه به شما نمایش می دهند. برای تعیین رویدادهای مهم مثل: تاریخ عروسی، عقد قرارداد ها، انجام خریدها و... تقویم های جدولی و یك صفحه ای دید بهتری به شما می دهند. تقویم های دفترچه ای اما ابزارهای مناسبی برای نگارش برنامه ها و پیگیری كارها هستند. در فازهای بعدی برنامه ریزی كه قصد نگارش برنامه ها و پیگیری آنها را دارید،‌ سررسید ها و تقویم های دفترچه ای می توانند به شما كمك كنند.

2 – حداقل از شش ماه قبل از عروسی، روز و تاریخ را نهایی كنید
به طور متوسط بهتر است از یك سال قبل، فصل و ماه برگزاری عروسی خود را تعیین كنید و از حدود شش ماه قبل، روز و تاریخ دقیق عروسی را تعیین كنید. مثلا در فروردین ماه باید بدانید كه در آغاز سال بعد و احتمالا در فروردین بعدی عروسی خواهید كرد و تقریبا در مهر ماه همان سال، تاریخ و روز دقیق را نهایی كنید.

مابقی درادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : 30 خرداد 1391
نویسنده :

5یا6 سالم بود رفته بودیم کوه، بهم گفتن :ای بچه شیطونی نکن این قاصدکها رو بردار آروزهاتو بگو فوت کن تاارزوهات برآورده بشن

من هم واسه هر آروزیی یه قاصدک کندم فرستادم هوا

سالها میگذره هنوز یه آرزوم برآورده نشده،

ببین چه راحت با احساساتم بازی شده!

**********************************************************

کوله بارمو بستم اومدم برم  دیدم پای رفتن ندارم همه سراشون پایینه دارن به گلای فرش نگاه میکنن  اومدم بگم خداحافظ دیدم طاقت ندارم

اومدم ساکمو بردارم برم دیدم یه چیزی جاگداشتم برگشتم دیدم خاطراتمو تو اون خونه جا گذاشتم

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: دعا طنز ,
تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391
نویسنده : پارسین


شرق: استاد ايراني دانشگاهي در سوئد به علت سوء‌ظن به همسرش لب‌هاي او را با چاقو بريد و خورد.
ماموران پليس استكهلم چندي قبل با اعلام گزارشي توسط ساكنان يكي از خيابان‌هاي جنوبي شهر استكهلم راهي آنجا شدند تا درباره نزاعي خانوادگي تحقيق كنند. آنها وقتي وارد آپارتمان موردنظر شدند زن جواني را ديدند كه از ناحيه صورت به شدت خونريزي داشت. اين زن به سرعت به بيمارستان منتقل و در همان معاينه‌هاي اوليه معلوم شد لب‌هاي او با چاقو بريده شده است.

پليس در ادامه به دستور دادستان، شوهر اين زن را بازداشت كرد و معلوم شد هر دو ايراني هستند و مرد ميانسال همسر خود را به قصد انتقام‌جويي شكنجه كرده است. كارآگاهان در جريان تحقيقات‌شان فهميدند مرد ايراني در سال 1370 به همراه همسر و سه فرزندش از ايران به سوئد مهاجرت كرده و بعد از مدتي در دانشگاه و موسسه تحقيقاتي «كارولينسكا» به عنوان دانشيار و محقق مشغول به كار شده و در حرفه خود به شهرت زيادي دست يافته و درآمد سالانه بالايي را براي خودش به دست آورده است. اين مرد ظاهرا زندگي آرام و معمولي داشت تا اينكه چندي قبل به علت بروز پاره‌اي اختلافات خانوادگي از همسرش جدا شد و فرزندان وي نيز نزد مادرشان رفتند. مرد ايراني دو هفته بعد از طلاق، ازدواج دوم خود را به ثبت رساند. او اين بار نيز با زني ايراني كه 20 سال از خودش كوچك‌تر بود ازدواج كرد. زندگي مشترك اين دو خيلي زود به آشوب و دعوا كشيده شد تا اينكه در روز حادثه آن اتفاق رخ داد.

متهم 52 ساله وقتي تحت بازجويي قرار گرفت به جرمش اقرار كرد و گفت: «همسرم به من خيانت مي‌كرد و به همين دليل اين كار را انجام دادم. بعد از ازدواج با او فهميدم وي با مردي ديگر نيز رابطه دارد. بارها بر سر اين موضوع با هم دعوا كرديم اما مشكل ما غيرقابل حل بود براي همين تصميم گرفتم او را مجازات كنم و انتقام خودم را بگيرم. روز حادثه بعد از جر و بحث بر سر موضوع خيانت با چاقو به وي حمله كردم و لب‌هايش را بريدم و خوردم. اين كار را طوري انجام دادم كه او ديگر نتواند با بخيه و كارهايی مثل آن خودش را درمان كند.»متهم در اعترافاتش گفت: «من از اين كار پشيمان نيستم چون فكر مي‌كنم زنم بايد به دليل خيانتي كه كرده بود مجازات مي‌شد.»

اعترافات مرد ايراني كه در كمال خونسردي انجام شد اين شائبه را به وجود آورد كه شايد وي به بيماري رواني مبتلا باشد به همين سبب او به بيمارستان رواني «هودينگه» واقع در جنوب استكهلم منتقل شد تا تحت آزمايش قرار بگيرد. متهم اكنون در حالي در اين مركز درماني بستري است كه همسرش نيز در بيمارستاني ديگر تحت درمان قرار دارد اما پليس و مسوولان قضايي نام بيمارستان را مخفي نگه داشته‌اند تا آسيبي به زن ايراني وارد نشود. در همين حال بازجويي‌ها از متهم محرمانه و پشت درهاي بسته انجام خواهد شد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: استاد ايراني دانشگاه سوئد لب‌هاي همسرش را بريد ,
تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

محسن حدادی در وبلاگش در خبر نوشت: رسانه ملی در آستانه تابستان است و لابد مثل همیشه کلی برنامه مفید و کلی برنامه بی خاصیت را برای این سه ماه اوقات تعطیل مردم به ویژه جوانان کشور در نظر دارد اما...


اول: رسانه ملی باید تکلیف خودش را با خودش روشن کند؛ تقلید از بی بی سی فارسی و فارسی وان دردی از افزایش استفاده از ماهواره را درمان نمی کند حتی اگر همه دیش ها را از پشت بام ها جمع کنند. اصلا تناقض بزرگ رسانه ملی با خودش این است که عده ای در همین رسانه ملی و البته سایت وابسته به سازمان، صبح تا شام و شام تا صبح پای همین شبکه هایی که نباید مردم ببینند، نشسته اند و آن را رصد می کنند تا گاف فلان مجری، سوتی بهمان بازیگر، رابطه غیراخلاقی مجری این برنامه با کارشناس آن برنامه، تحلیل مسخره کارشناس برنامه الف و افشاگری علیه برنامه ب و...را روی سایت بفرستند و یا در برنامه ای آن را پخش کنند. تصور سازمان از کد دادن این شکلی چیست؟ آیا مطمئن است که همه مردم با برنامه های ماهواره ای آشنا هستند؟ اگر اینطور است که هیچ...در غیر این صورت داستان این همه مونیتورینگ دقیق و خبرسازی دقیق تر چیست؟ البته که ما نیازمند دانستن از اوضاع و احوال رسانه های غربی هستیم اما نه این قدر جهت دار و نشان دار که گاه خودش تبلیغ همین شبکه های ماهواره ای است.


مابقی درادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: دختر زیبارویی که کار بلد نیست , اما مجری سیماست! ,
تاریخ : یک شنبه 28 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

شب، خجالت زده از لابلای انگشتان سیاهی، در خاک‏ها فرو می‏چکید. خورشید، خودش را پشت غروب‏ها و کوه‏ها پنهان کرده است؛ گویی این که در خیابان‏ها مرگ پاشیده باشند! مرگ در قالب تعارف خرما تقدیم امام موسی کاظم علیه‏السلام می‏شود. یک لقمه دیگر از این خرما و ریحان میل کن، اگرچه به زهر آغشته شده باشد! ... و چقدر هارون به دست‏های سیاه و جنایت وحشیانه خودش افتخار می‏کرد! افتخار به شکستن حریم حرمت ائمه!

روز 25 رجب سالروز شهادت مردى است که به قدرت مسلط زمانه‏اش «نه» گفت و تا به آنجا رفت که رژیم طاغوتى هارون براى ادامه حیات ننگین خویش همه عوامل و نیروهایش را به ستیزه با آن انسان آزاده زمان بسیج کرد.چرا که همین یک کلمه‏ى «نه» براى دستگاه فاسد هارون بسیار گران تمام شد.

او نه گفت و تمام رزمندگان علوى در صفوف ایستاده در کنار او صف زدند و قیامها و نهضتها آغازیدند و در راه پیروزى حق بر باطل و حفظ حرمت و رسالت اسلام تا پاى جان و چوبه‏ى دار و سلولهاى زندان ایستادند و از خود حماسه‏هائى بجا نهادند که تا نابودى و از بین رفتن دستگاه جبار بنى العباس ادامه یافت و نام پیشواى آزادى بخش جهان اسلام را جاویدان ساخت و هنوز هم که چندین قرن از مبارزات امام میگذرد مردم آزادیخواه بدستگاه ستمگرى هارون با دیده نفرت و لعن مینگرند و مسببین و طراحان نقشه‏هاى ضد انسانى را شایسته‏ى نام انسانى نمیدانند.

نام او «موسى»، لقبش «کاظم»، مادرش بانویى بافضیلت بنام «حمیده»، و پدرش پیشواى ششم حضرت صادق - علیه‏السلام - است.او در سال 128 هجرى در سرزمین «ابوأ» (یکى از روستاهاى اطراف مدینه) چشم به جهان گشود و در سال 183 (یا 186) به شهادت رسید.

به جهت کثرت زهد و عبادتش معروف به ، "العبد" الصالح و به جهت علم و فرو خوردن خشم و صبر بر مشقات و آلام زمانه مشهور به،"الکاظم" گردید. آن حضرت به کنیه های ابو ابراهیم و ابو علی نیز معروف بوده است. مادر آن حضرت حمیده کنیزی از اهل مغرب یا اندلس (اسپانیا) بوده است و نام پدر حمیده را صاعد مغربی (بربری) گفته اند ..... برادران دیگر امام از این بانو اسحاق و محمد دیباج بوده اند. امام موسی الکاظم (ع) هنوز کودک بود که فقهای مشهور مثل ابوحنیفه از او مسئله می پرسیدند و کسب علم می کردند بعد از رحلت پدر بزرگوارش امام صادق (ع) (148 ق) در بیست سالگی به امامت رسید و 35 سال رهبری و ولایت شیعیان را برعهده داشت....

مابقی درادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: ماجرای فارسی سخن گفتن امام کاظم(ع) ,
آخرین مطالب

/
این سایت برگرفته ازسایتهای متنوع هست که مطالب به دلخواه انتخاب شده است