لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
<-Text3->
عنوان پاسخ بازدید توسط
تاریخ : چهار شنبه 14 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

خدا می داند، ولی ...

آن روز که آخرین زنگ دنیا می خورد دیگر نه می شود تقلب کرد
و نه می شود سر شخصی را کلاه گذاشت

آن روز تازه می فهمیم دنیا با همه بزرگی اش از یک جلسه امتحان مدرسه هم کوچکتر بود!

... و آن روز تازه می فهمیم که زندگی عجب سوال سختی بود

سوالی که بیش از یکبار نمی توان به آن پاسخ داد

خدا کند آن روز که آخرین زنگ دنیا میخورد، روی تخته سیاه قیامت
اسم ما را در لیست خوب ها بنویسند

خدا کند حواسمان بوده باشد و زنگهای تفریح
آنقدر در حیاط نمانده باشیم که حیات را از یاد برده باشیم

خدا کند که دفتر زندگیمان را زیبا جلد کرده باشیم

و سعی ما بر این بوده باشد که نیکی ها و خوبی ها را در آن نقاشی کنیم

و بدانیم که دفتر دنیا چرک نویسی بیش نیست

چرا که ترسیم عشق حقیقی در دفتری دیگر است


 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: خدا ,
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

خبر آنلاین: تا به حال شده احساس کنید گوشی همراهتان زنگ می زند یادر جیبتان می لرزد، اما در واقع هیچ خبری نباشد؟ فکر می کنید همه رنگ ها را میبینید؟ می توانید به عکس عزیزانتان با دقت دارت پرت کنید؟

ما در زندگیروزمره خود با اطلاعات بسیار زیادی روبرو می شویم که مغز مسئول پردازش آن ها است. قرار است مغز اطلاعات بیرونی را به درستی پردازش کند، نتیجه درستی بگیرد و به مابرای زندگی در این دنیای پر از محرک کمک کند. اما مغز، سیستمی پیچیده است کهخطاهایی هم دارد. خطاهای مغز در زندگی روزمره دائم اتفاق می افتند و برخی از آن هارا ما حتی به خطای مغزی نسبت نمی دهیم. دانستن این که چه پدیده های مغزی باعث اینخطاهای روزمره می شوند خالی از لطف نیست. با مجموعه ای ده تایی از مواردی که درزندگی روزمره اتفاق می افتند و در آن ها مغز دچار خطا می شود آشناشوید.

۱. درها

تا به حال شده وارد اتاقی شوید امابه کل فراموش کنید که اصلا برای چه وارد آن اتاق شدید؟ نکته جالب این جا است کهدرها می توانند مقصر اصلی این فراموشی عجیب باشند. روانشناسان دانشگاه نوتردام کشفکرده اند که عبور از یک در، باعث پدیده ای در مغز می شود که می توان آن را جداکنندهرویدادی نامید. در این پدیده، عبور از در، بخشی از افکار و خاطرات را از دسته ایدیگر جدا می کند، درست همان طور که در فیلم عبور از یک در به معنای خارج شدن از یکصحنه و وارد صحنه ای دیگر شدن است. بنابراین می توان به زبان ساده گفت وقتی از یکدر عبور می کنید، مغزتان اطلاعات مربوط به اتاق قبلی را کنار می گذارد و با ارائهصفحه ای سفید و جدید، خود را برای فضایی تازه آماده می کند. البته جداسازی اطلاعاتمغزی به ما کمک می کند در این دنیای پر از پویایی و پیوسته، اطلاعات و افکار خود رامنظم کنیم، اما در مواردی هم آدم را کلافه می کند!

۲. ماه

وقتی برای گردش شبانه همراه با اطرافیان بیرون از خانه هستید،ماه می تواند عنصری زیبا و خاطره انگیز باشد. به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمدهکه در مواردی، ماه را بسیار بزرگ تر از معمول ببینید، با این که می دانید ماه بزرگتر نشده و همان اندازه قبلی است. در واقع این بزرگ دیدن ماه هم یکی دیگر از خطاهاییاست که مسئولش مغزمان است.

به احتمال زیاد دلیل این پدیده که خطای دید ماهیا خطای دید پونزو نامیده می شود، این است که ما عادت داریم ابرها را بالای سرخودمان ببینیم و می دانیم که وقتی ابری را در افق می بینیم، آن ابر می تواند بسیاربسیار از ما دور باشد. اگر ابری در افق به اندازه ابری که بالای سرمان است به نظربیاید، با خود فکر می کنیم: آن ابر باید خیلی بزرگ باشد. و چون ماهی که در نزدیکیخط افق می بینیم به اندازه ماهی است که به طور معمول بالای سر خود می بینیم، اینطور ادراک می کنیم که ماه در نزدیکی افق خیلی بزرگ است! پس در دیدن اندازه ماهمشکلی نیست، اما مغز آن را بزرگ تر پردازش می کند.

۳. آژیرها و بوقها

کدام یک از این صداها بدترند: صدای زنگ ساعت دیجیتالی؟ صدایکامیونی که در حال عقب آمدن برای بارگیری است؟ یا صدای سیستم تشخیص حریق وقتی باتریآن رو به اتمام است؟ همه آن ها آزاردهنده اند. این صداها در واقع متعلق به زندگیمدرن امروزی هستند و آزاردهنده اند چون از مواردی هستند که باعث می شوند مغز کمیهنگ کند.

تکامل ما در راستای شنیدن این صداها نبوده، به همین دلیل هم برایفهم آن ها مشکل داریم. صداهای طبیعی از انتقال انرژی به وجود می آیند، که معمولا ازبرخورد شیئی به شیء دیگر، مانند مضراب ها به درام ایجاد می شود و به تدریج هم محومی شود. سیستم ادراکی ما به نحوی تکامل یافته که از این کاهش برای فهم رویداداستفاده کند تا بفهمد چه چیزی آن صدا را به وجود آورده و صدا از کدام سمت می آید. اما آژیرها و بوق های زندگی امروز، درست مثل خودرویی هستند که با سرعت می راند وناگهان به دیوار برخورد می کند، توقف آن اصلا تدریجی نیست! صدا در طول زمان تغییرنمی کند و محو نمی شود. به همین دلیل هم مغز گیج می شود که این چه صدایی است و ازکجا می آید.

۴. عکس ها

همان طور که ما برای شنیدنصدای آژیرها تکامل نیافته ایم، برای دیدن عکس هم تکامل نیافته ایم! همان طور کهممکن است مادربزرگ شما یاد بگیرد با اینترنت کار کند، اما حسی درونی از آن ندارد،ما هم هشیارانه عکس ها را می بینیم و دریافت می کنیم اما مغزهای ناهشیارمان نمیتوانند به راحتی آن ها را از افراد و اشیایی که از آن ها عکاسی شده تفکیکبدهند.

مطالعات نشان داده اند که مردم در پرتاب دارت به سمت عکس کسانی کهدوست دارند، دقت خیلی کم تری دارند، در مقایسه با وقتی که به سمت عکس هیتلر یابدترین دشمنشان دارت پرت می کنند. همچنین مطالعه دیگری نشان می دهد که وقتی ازافراد خواسته می شود عکس فردی را پاره کنند که در کودکی برایش ارزش و احترام زیادیقائل بوده اند، خیس عرق می شوند. دیدن عکس ها، برخلاف بسیاری دیگر از کارهایی که مادر زندگی روزمره خود انجام می دهیم، میلیون ها سال سابقه تکامل و تمرین ندارد و بههمین دلیل هم مغز ما در جدا کردن عکس ها از واقعیت دچار مشکل میشود.

مابقی درادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
برچسب‌ها: هنگ کردن مغز ,
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

پاهای انسان شخصیت او را لو می‌دهند

الف: بسیاری از مردم نمی‌دانند پاهای انسان‌ها می‌توانند پیام‌های رمزآلودی در مورد شخصیت ،تمایلات و افکار انسان‌ها از خود نشان دهند. تحقیقات نشان می‌دهد انسان‌ها در زمان دروغ گفتن پاهای خود را به طور غیرعادی بی‌حرکت نگاه می‌دارند تا حد ممکن دیگران را متوجه دروغ گفتن خود نکنند.

زنان نیز معمولا مردان را از روی شکل کفش‌هایشان و این که به چه میزان تمیز است و با دیگر لباس‌هایشان همخوانی دارد ارزیابی می‌کنند.

مردان در زمان عصبی بودن معمولا حرکت پاهایشان افزایش پیدا می‌کند، اما زنان دقیقا بر خلاف مردان در هنگام عصبانیت پاهای خود را بی‌حرکت نگاه می‌دارند.

افراد خجالتی هم معمولا پاهای خود را تکان می‌دهند که این نشان از راحت نبودن آنها در یک جمع خاص دارد. افراد مغرور و متکبر از سوی دیگر حرکت پای کم‌تری دارند.

اکثر مردم با حالات چهره و معانی آنها آشنایی دارند، اما در مورد حرکات پاها و معانی آنها چیزی نمی‌دانند.اما حقیقت این است که زبان پاها می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد شخصیت یک فرد، این که فرد در زمان صحبت کردن به چه چیزی فکر می‌کند فاش کند. حتی از طریق آنها می‌تواند به حالات احساسی و روان‌شناسی و خصوصیات یک انسان پی برد.

یکی از نکات جالب در این مورد آن است که اکثر انسان‌ها می‌توانند حالات چهره خود را کنترل کنند، اما معمولا آنها کنترل خاصی روی حرکات پای خود ندارند و به همین دلیل این عضو بدن به راحتی می‌تواند شخصیت صاحب خود را فاش کند.

معمولا مردم برای آنکه متوجه به دروغ گویی شخصی بشوند به چهره و چشمان او نگاه می‌کنند، اما حقیقت این است که بسیاری از مردم می‌توانند چهره خود را کنترل کرده و دروغگویی خود را پنهان کنند. اما یکی از بهترین روش‌ها برای پی بردن به دروغ گفتن یک شخص توجه به حرکات پاهاست. زمانی که انسان‌ها دروغ می‌گویند، به طور غیر عادی پاهای خود را ثابت و بی‌حرکت نگاه می‌دارند.این در حالیست که بسیاری از مردم تصور می‌کنند انسان‌ها به دلیل عصبی بودن در زمان دروغگویی بیشتر حرکت می‌کنند، اما این موضوع کاملا برعکس است.زمانی که ما دروغ می‌گوییم در حال سرکوب کردن و مخفی کردن یک احساس خوب هستیم و همین کار را هم با حرکات پای خود انجام می‌دهیم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

عصرایران ؛ فتاح غلامی - دنیای امروز بخصوص جهان شیعه در حال حاضر با یكی از تهدیدات جدی در عرصه بین‌المللی مواجه است. این مشكل به واسطه ظهور جریان‌های تندرو عقیدتی بروز و ظهور پیدا كرده است.

از زمان شكل‌گیری جریان‌های تندرو با لباس "سلفی‌گری" در دنیای معاصر مدت زمان زیادی نمی‌گذرد اما وقوع برخی رویدادها و حمایت غرب از گروهی از مسلمانان كه نگاهی افراطی به اسلام دارند، رشد سلفی‌گری و به تبع آن جریان تكفیری‌ها را در پی داشته است.



يكي از عوامل مهم درگيري‌هاي خونين منطقه ، بحث تكفير شيعيان و مطرح كردن آن از سوي علما و روحانيون افراطي وهابي و سلفي است كه باعث قرباني شدن بسياري از شيعيان بي‌گناه در منطقه شده است.

متأسفانه به جاي برخورد مناسب و معقولانه با اين پديده و اعلام برائت از اقدامات خشن و سركوبگرايانه، در آذر ماه 1385 ، سي و هشت نفر از علماي سلفي عربستان سعودي در بيانيه‌اي ضمن ابراز تاسف از سقوط بغداد‌ آن را توطئه مشكوك صليبيون، روافض و صفوي‌ها دانستند و هدف از آن را حفاظت و حمايت از اشغالگران و تحديد نفوذ اهل سنت در منطقه ،ايجاد هلال شيعه و تجزيه عراق به سه منطقه كردي، شيعي و سني خواندند!
كاملاً مشخص بود كه در اين نوع تقسيم بندي "روافض" شامل شيعيان، "صفويان" همان ايرانيان و "اشغالگران" نيز سربازان صليبي هستند.

جالب اینجاست که اولین بار بنا به درخواست انگلیسی‌ها در سال 1904میلادی ، عبدالعزیز اول در عربستان توافق و حكم(سری) مبنی بر حق تجمع و تشكیل منطقه یهودی در سرزمین فلسطین را به نفع صهیونیست‌ها صادر كرده است.

سير تحول

سلفی‌ها روایات خود را مستقیماً از احمد بن حنبل( متولد 241)، احمد بن تیمیه(متولد 728)، ابن القیم الجوزیه(متولد 751) و محمد بن عبدالوهاب تمیمی نجدی( متولد1115) می گیرند. آنها تنها راه رستگاری را پیروی از سلف صالح (صحابه عصر پیامبر "ص") می دانند و بدین عات "سلفی" نامیده شده اند.
سلفیه بعد از "محمد بن عبدالوهاب" به صورت یك شكل و ساختار سیاسی در آمد و هم پیمانی وی با "محمد بن سعود" پایگذار حاكمیت آل سعود در عربستان به این روند تسریع بخشید.



اكنون پیوند میان علما و حاكمان سعودی گرچه دچار تغییر و تحول شده و شیوخ وهابی از برخی اختیارات خود از جمله امر قضا بازماندند اما در عین حال هنوز هم از وضعیت و جایگاه خوبی در نظام سیاسی سعودی برخوردار هستند.

وهابيت بعد از محمد بن عبدالوهاب متحول شد. بخصوص از زماني كه "سيد قطب" و برادرش "محمد" به انتقاد از تفكرات محمد بن عبدالوهاب برخاستند و مباني نظري او در بحث توحيد را مورد بررسي قرار دادند.

از نظر اين دو ، توحيد مورد نظر محمد بن عبدالوهاب توحيد ابتدايي و بدوي است و در مواجهه با جريان‌هاي انحرافي كاربردي ندارد.اين نو تفكر بيشترين هم پیمانگي را با جريان دربار و سلطنت دارد و از توان لازم برای مواجهه با انحرافات برخودار نيست به همين خاطر جريان وهابيت بعد از تلاش‌هاي فرهنگي برادران قطب به سه بخش تقسيم شد:

1- وهابيت نجدي يا حجازي كه هم اكنون به سردمداري علماي وهابي عربستان بر طبل تكفير شيعيان اماميه، زيديه و اسماعيليه مي‌كوبد و البته عملگرا هم نيست و تلاشي براي از بين بردن فيزيكي فرق اماميه نمي‌كند.

2- وهابيت انقلابي يا جهادي كه با نشر افكار سيد قطب در عربستان توسط شاگردش "سلمان العوده" و گسترش افكار "ابوالاعلي مودودي" در پاكستان و تلاش‌هاي اخوان المسلمين در مصر ، سر ناسازگاري با اهل كتاب بخصوص يهود و حضور نيروهاي بيگانه در خاك كشورهاي اسلامي دارد. البته بايد در نظر داشت كه كساني كه به وهابيت انقلابي اعتقاد دارند در عين انتقادات جدي به شيعه خواهان حذف فيزيكي شيعيان نيستند و جنگ بين فرق اسلامي را بر نمي‌تابند.



3- جريان تكفيري كه چند دهه از شكل‌گيري آن مي‌گذرد تلفيقي از وهابيت نجدي با تاكيد بر جنبه‌هاي ضديت با شيعه و وهابيت انقلابي است. اين گروه‌ بخصوص در عراق، افغانستان، پاكستان و بخش‌هاي جنوب و جنوب شرقي و جنوب غربي ايران فعال هستند و از همه امكانات لازم براي حذف مخالفان خود استفاده مي‌كنند.

متأسفانه عملکرد بخش قابل توجهی از علمای اهل سنت در نقد تکفیری ها و اعلام برائت از آنان ، چندان قابل اعتنا نبوده و نتواسته اند آن طور که باید و شاید ، در برابر این افراد بایستند ، افرادی که به نام دین ، سر از تن خلق جدا می کنند و از حسینیه شیعیان در پاکستان تا خیابان های کربلا ، دست به عملیات انتخاری می زنند و یک کشتار داخلی در جهان اسلام را رقم زده اند و نهایتاً چهره ای "ترور محور
" از اسلام در جهان عرضه می دارند 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: سلفی ها چه کسانی هستن ,
تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

پژوهشگران در تحقيقات اخير خود دريافتند: زنان شاغل در شيفت‌هاي شبانه، در معرض خطر بالاي ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

به گزارش سرويس پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يافته‌هاي جديد دانشمندان هلندي نشان مي‌دهد كار كردن در شب خطر ابتلا به سرطان پستان را تا 40 درصد افزايش مي‌دهد.

همچنين زناني كه بيش از دو شب در هفته كار مي‌كنند حدود دو برابر زنان شاغل در روز به اين سرطان مبتلا مي‌شوند.

بر اساس يافته‌هاي اين تحقيق، عملكرد نوعي هورمون در بدن كه به طور بالقوه تومورها را سركوب مي‌كند، ممكن است بر اثر قرار گرفتن مداوم در معرض نور شبانه مختل شود. شيفت‌هاي شبانه به دليل ايجاد اختلال در توليد اين هورمون و ساعت بدن خطر ابتلا به اين سرطان را بالا مي‌برند.

در پژوهشي كه بر روي 18 هزار و 500 زن كارمند ارتش كشور هلند بين سال‌هاي 1964 و 1999 انجام شد، محققان موفق به تماس با 210 زن از 218 نفري شدند كه بين سال‌هاي 1990 و 2003 به سرطان پستان مبتلا و در سال 2005 تا 2006 هنوز زنده بودند. اين زنان به همراه 899 زن ديگر همسن خود كه آن‌ها هم براي ارتش هلند كار كرده بودند اما مبتلا به اين سرطان نبودند، در اين تحقيق حاضر شدند.

اين افراد پرسشنامه‌ اي را پر كردند كه شامل پرسش‌هايي در خصوص الگوهاي كاري‌، استفاده از Pill و HRT، عادات گرفتن حمام آفتاب و يا داشتن تيپ شخصيتي شب‌‌بيدار يا روزبيدار بودند.

در اين تحقيق زناني كه دست كم سه بار در هفته و به مدت حداقل شش سال شيفت شب بودند، بيش از دو برابر زن‌هاي روزكار احتمال ابتلا به اين سرطان را تجربه كرده‌ بودند. افرادي كه در اين مدت الگوهاي كاري شبانه داشتند حتي چنانچه داراي تيپ شخصيتي "صبح" بودند، باز هم احتمال ابتلاي آن‌ها به سرطان پستان بيشتر بود. امكان ابتلاي اين زن‌ها تقريباً چهار برابر بيش از افراد فاقد شيفت شب است زيرا آن‌ها در مقابل اختلال در ساعت بدن آسيب‌پذيرترند.

«جني هانسن» پژوهشگر اين تحقيق درباره يافته‌ها خود گفت: اين يافته‌ها نشان مي‌دهد كار كردن بيش از دو شب در هفته براي مختل كردن ساعت بدن به اندازه كافي طولاني نبود. اما داشتن شيفت‌هاي مكرر شبانه براي سال‌هاي متمادي ممكن است ريتم‌هاي ساعت شبانه‌روزي بدن و الگوهاي خواب را مختل كند.

بر اساس نتايج اين پژوهش، قرار گرفتن در معرض نور شب مانع از توليد هورمون ملاتونين مي‌شود. اين هورمون توسط غده پينه‌آل در مغز و بين ساعات 9 شب تا 8 صبح توليد مي‌شود. ملاتونين چرخه‌هاي طبيعي حاكم بر الگوهاي خواب را اعمال كرده و به سركوبي تومورها كمك مي‌كند. سطوح پايين غيرمعمول ملاتونين مشاهده شده در افرادي كه در معرض نور شبانه هستند، موجب رشد تومور مي‌شود 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: سینه ,
تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

چاقی علاوه بر آن‌که با بیماری های مزمنی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت مرتبط است، شانس ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آسم را نیز افزایش می‌دهد؛ همچنین افراد چاق در هنگام ورزش بیشتر دچار تنگی نفس می شوند.بنابرین کنترل وزن و پیشگیری از چاقی نقش مهمی در جلوگیری از بروز آسم و کنترل آن خواهد داشت.

در مطالعه ای که اخیرا در ژورنال The Physician and Sports medicineبه چاپ رسیده است، از 673 فرد مورد بررسی،71% تنگی نفس در هنگام ورزش کردن را گزارش نمودند.شرکت کنندگان در این مطالعه مبتلا به بیماری آسم بودند و نمایه توده بدنی(BMI) آنها براساس قد و وزن شان محاسبه گردید. همچنین شرکت کنندگان در مورد فاکتورهای مرتبط با آسم شامل ورزش، گرد و خاک، گرده گل ها، ارتباط با حیوانات، میزان استرس و شرایط احساسی و نیز هوای سرد، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه نشان داد که بیش از 90% افراد مبتلا به آسم، در هنگام ورزش دچار تنگی نفس می گردند. از طرفی افراد با اضافه وزن یا چاق نسبت به افراد با وزن نرمال بیشتر دچار تنگی نفس در هنگام ورزش می شوند.

همچنین این مطالعه نشان داد به ازای هریک واحد افزایش در میزان نمایه توده بدنی (BMI)، احتمال ابتلا به تنگی نفس در هنگام ورزش، 9% افزایش می یابد. طبق این مطالعه، افراد مبتلا به تنگی نفس در حین ورزش، در زندگی کم تحرک هستند که این خود عاملی برای چاقی در این افراد محسوب می شود و سبببدتر شدن بیماری تنگی نفس و آسم می‌گردد.

نکته عملی: با توجه به یافته های این مطالعه، به بیماران مبتلا به آسم توصیه می‌شود با داشتن فعالیت بدنی منظم و مستمر از بروز چاقی پیشگیری نمایند چرا که چاقی باعث بدتر شدن علائم نارسایی تنفسی در آنان می‌گردد. از طرفی در بیماران آسمی که دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند نیز انجام فعالیت بدنی مناسب به تخفیف علائم آسم در آنها کمک می نماید.                عصرایران 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: چاقی وآسم ,
تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

اقتضای طبیعت
شخصی عقربی را دید که در آب برای نجات خویش دست و پا می زند .آن شخص به قصد کمک دستش را به طرف عقرب دراز کرد اما عقرب تلاش کرد تا نیشش بزند!

با این وجود مرد هنوز تلاش می کرد تا عقرب را از آب بیرون بیاورد اما عقرب دوباره سعی کرد او را نیش بزند!
مردی در آن نزدیکی به او گفت : چرا از نجات عقربی که مدام نیش میزند دست نمیکشی؟!
آن مرد گفت : عقرب به اقتضای طبیعتش نیش میزند. طبیعت عقرب نیش زدن است و طبیعت من عشق ورزیدن ...
چرا باید از طبیعت خود که عشق ورزیدن است فقط به علت این که طبیعت عقرب نیش زدن است دست بکشم؟!
هیچگاه از عشق ورزیدن دست نکش همیشه خوب باش حتی اگر اطرافیانت نیشت بزنند
...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: زیباوجالب خواندنی ,
تاریخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391
نویسنده : پارسین

 

 آیا می دانستید:

آيا ميدانستيد که کوتاهترين جنگ در تاريخ ۱۸۹۶ بين نازي ها و انگلستان رخ داد که ۳۸ دقيقه طول کشيد؟

آيا ميدانستيد که کلمه google از واژه googol به معناي "عدد يک به همراه 100 صفر" برگرفته شده است؟

آيا ميدانستيد که رنگ آبي خاصيت آرام بخشي دارد. باعث مي‌شود مغر هورمونهاي آرام بخش ترشح کند؟

آيا ميدانستيد که 10درصد از درآمد دولت روسيه از فروش ودکا تامين مي‌شود؟

آيا ميدانستيد که ٣٠٠٠ سال قبل مصريان بطور متوسط ٣٠ سال عمر ميکردند؟

آيا ميدانستيد که مردمک چشم هنگام تماشاي چيزي خوشايند تا 45درصد بازتر مي‌شود؟

آيا ميدانستيد که خفاشها هنگام خروج از غار هميشه به سمت چپ دور ميزنند؟

مابقی ایا می دانید درادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: آیا می دانستید؟ ,
آخرین مطالب

/
این سایت برگرفته ازسایتهای متنوع هست که مطالب به دلخواه انتخاب شده است