اردیبهشت ماه من است
اردیبهشت ماه من است
لايَنبَغى لِمَن لَم يَكُن عالِما أَن يُعَدَّ سَعيدا؛ كسى كه بهره اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند. امام صادق (ع)
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 خرداد 1391برچسب:شکلات, توسط پارسین |
۵-شکلات از پوست شما محافظت می کند
 
بهتر است که دیگر به فکر این نباشید که با خوردن شکلات پوست شما جوش خواهد زد. شکلات تلخ به سبب در اختیار داشتن آنتی اکسیدانی با نام فلاونویدز، می تواند از پوست شما در مقابل اشعه فرا بنفش خورشید محافظت کند. البته این بدین معنی نیست که شما با خوردن شکلات تلخ، از کرم ضد آفتاب بی نیاز می شوید.
۶-شکلات جلوی سرفه ها را می گیرید 
ماده موجود در شکلات با نام تئوبرومین بر روی قسمتی از مغز اثر گذاشته و می تواند جلوی سرفه های شدید شما را بگیرد.
۷-شکلات حالتان را بهتر می کند
 
موضوعی انکار ناشدنی ست که خوردن شکلات می تواند شما را سرحال کند و همانطور که می دانید لذت بردن از خوردن نیز بخشی از لذت های زندگی است. همچنین گزارش شده که افرادی که شکلات می خورند، استرس کمتری نسبت به دیگر افراد دارند.
۸-شکلات جریان خون را بهبود می بخشد 
کاکائو به سبب در اختیار داشتن خاصیت رقیق سازی خون، همانند آسپرین عمل می کند و همین موضوع باعث می شود تا با خوردن شکلات، جریان خون و گردش آن در بدن بهبود بخشیده شود.
۹-شکلات دید بصری را بهبود می بخشد 
محققان دانشگاهی بر این باورند که شکلات به سبب اینکه گردش خون را بهبود می بخشد و این موضوع برای جریان خون در مغز و شبکیه چشم هم نیز صادق است، می تواند دید بصری را تا حدودی بهبود بخشد.
۱۰-شکلات ممکن است شما را باهوش تر کند
افزایش گردش خون در بدن شما که به واسطه فلاوانول موجود در شکلات صورت می پذیرد، باعث افزایش سرعت عکس العمل و میزان هوشیاری شما می شود و این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید امور روزمره بیشتری را انجام دهید.
***
حال که از خواص شکلات تلخ مطلع گشتید، می توانید آنرا در برنامه غذایی خود بگنجانید و از خوردن لذت ببرید. اما به خاطر داشته باشید که شکلات را به اندازه مصرف کنید و هر هفته بیش از ۱۰۰ گرم شکلات را میل نکنید. اوقات شکلات خوری خوبی را پیش رو داشته باشید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.